Vi ska renovera kök och har hittills besökt Ikea, Ballingslöv och Kvänum. Vi är mest nöjda med Kvänum och de är ju, vad vi visste sedan tidigare, också dyrast. Nu några frågor rill er med Kvänumkök.

1. Är ni nöjda?
2. Kunde ni pruta på ursprungsförslaget alt vänta i kampanj? Balingslöv har ex ofta kampanjer har jag noterat men jag lyckas inte hitta ngn info om hur Kvänum brukar göra.
3. Tog ni även vitvaror via Kvänum?
4. Hade ni valt Kvänum igen?

L Louise1986 skrev:
Vi ska renovera kök och har hittills besökt Ikea, Ballingslöv och Kvänum. Vi är mest nöjda med Kvänum och de är ju, vad vi visste sedan tidigare, också dyrast. Nu några frågor rill er med Kvänumkök.

1. Är ni nöjda?
2. Kunde ni pruta på ursprungsförslaget alt vänta i kampanj? Balingslöv har ex ofta kampanjer har jag noterat men jag lyckas inte hitta ngn info om hur Kvänum brukar göra.
1. Ja!
2. Provade aldrig.
3. Nej, de köptes lokalt.
4. Ja !

P.S. Året för bytet var 2004 ! D.S.

Sen på båten så ni kanske har bestämt er.

Vi valde Kvänum 2013 till kök, och garderober i sovrum och badrumsinredning några år senare. Vi är fortfarande väldigt nöjda och planerar att gå tillbaka till dem när det är dags för nästa sovrum att få garderober. Bemötandet och flexibiliteten är toppenfenomenal.

L Louise1986 skrev:

1. Är ni nöjda?
Hur gick det, blev det något ifrån Kvänum?
Är själv i liknande funderingar och det skiljer väldigt många hundra tusen på ett liknande kök ifrån t.ex. HTH som vi tagit fram ett liknande förslag hos. Sedan ska vi inte tala om Ikea som du även tittat på, då skiljer det ett par hundra tusen till...

Så man tycker ju att det borde finnas utrymme för förhandling?

RobTheSwede RobTheSwede skrev:
Hur gick det, blev det något ifrån Kvänum?
Är själv i liknande funderingar och det skiljer väldigt många hundra tusen på ett liknande kök ifrån t.ex. HTH som vi tagit fram ett liknande förslag hos. Sedan ska vi inte tala om Ikea som du även tittat på, då skiljer det ett par hundra tusen till...

Så man tycker ju att det borde finnas utrymme för förhandling?
Hej!

Vi gjorde så att vi valde Ikeastommar och luckor med egen design från Järfälla kök. Järfälla kök hade väldigt duktig köksritare så de gjorde också platsbygda lösningar så det blev alltså cirka 80 % ikeastommar och 20 % skräddarsydda lösningar. Slutpriset blev ju såklart högre än om vi bara valt Ikea.

Är resurserna outtömliga så gör ju givetvis Kvänum kök av fantastiskt hög kvalitet. Däremot är min bild att det idag, tack vara dessa kökföretag som anpassa Ikea-lösningar, finns god möjlighet att uppnå liknande slutresultat. Vi är jättenöjda iaf!

• Gilla
RobTheSwede
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.