Är jätteintresserad av synpunkter om hustillverkarna kvalitetshus samt götenehus, har fått lite info sedan tidigare, men känner att man aldrig kan få för mycket.

Ni som har byggt med dessa, det vore till stor hjälp att få era synpunkter runt hur det har fungerat, har det gått att pruta något på deras priser?
Har ni haft totalentreprenad?

(Vore extra roligt att höra ifrån någon som påbörjat bygge med kvalitetshus, då vi själva är mycket intresserade av dessa, men har tyvärr inte hittat så mycket om dem här på forumet. )

Är intresserade av allt tänkbart runt dessa hustillverkare, så det är bara att börja skriva ;)

//

M o J

Någon här måste väl ha lite input.. :) eller?

please

Självklart finns det input. Bygger själv med Götenehus.
Tror många av dina frågor inte kan besvaras generellt då mycket såsom prutning, entreprenadsformer etc. är lokalt per kontor.

Vi bygger i Göteborgsområdet och är hittills mycket nöjda med Götenehus. Prutningen var minimal. Kanske var jag dålig på det eller så var säljaren bra men vad jag hört så har andra kunder till Götenehus inte "lyckats" så bra heller.
Bättre är nog att försöka förstå vad man får för pengarna man skall betala. Prutning i sig har inget mervärde mer än kanske en tillfällig egokick. Det gäller att få "valuta för pengarna" oavsett om man prutar eller ej.

Vi valde s.k. generalentreprenad där målning, kakelarbete och markarbete låg utanför götenehus kontrakt. Däremot var det Götenehus som hanterade kontrakt och kontakter med markentreprenören. För de andra arbetena tog Götenehus in anbud från olika firmor de arbetat med tidigare varav vi fick välja. Tryggheten i det är att firmorna är mycket måna om att göra ett bra jobb då Götenehus anlitar dem igen om kunderna blir nöjda. Götenehus är en stor kund för en liten målarfirma!

Några små fel från Götenehus sida har uppstått under byggets gång men de har åtgärdats efter vår påpekan.
En liten besvikelse är dock Götenehus "standardpanel" som är lite "smäckig". Tunn och skör. Hade jag vetat det på förhand hade jag bytt till mer "rejäl" panel.

Märker redan nu att det här kan bli hur lång som helst....Något mer specifikt du ville veta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.