Hej
Tänkte bara höra hur det går till det här med kvalitetsansvarig? jag har förstått att det är vi som byggherrar som utser, men hur hittar jag rätt på vilka som är kvalitetsansvariga och hur väljer jag rätt person? Någon som har några tips? Vi ska bygga i Västerås.

Mvh Icy

Ring och fråga på stadsbyggnadskontoret. De har en lista över KA. De kan också tipsa om vilka som de tycker är bra..

Skulle vilja säga att man ska välja en ung kvalitetsansvarig har fått för mig att dom äldre e så arbetströtta å griniga så dom stjälper mer än hjälper, men de e bara min åsikt. Har en lista på kvalitetsansvariga i västerås om du vill att jag ska skicka den till dig så kan du väl ge mig din mejladress.

Ville bara kommentera angående ålder på KA. Vår KA är en äldre man, pensionerad sen ett par år. Han är jättebra, dels har han jobbat på kommunen vilket underlättar kontakten med dem, dessutom är han väldigt mån om att allt ska bli bra för oss.

Jag tror att en mycket viktig punkt vid val av KA är personkemi, känns det inte bra, ring nästa på listan.

Ta kontakt med en kille som heter Leiff Bringenholm på telefon dagtid 0706-180695 Suverän med papper o dyl.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.