Vi hade s.g.s. bestämt oss för RM-fönster trots svindyr offert. Efter att vi gjorde några justeringar av storlekar m.m. så steg priset så att det nu känns oöverstigligt.
Vi har även via samma underleverantör fått offert från Elite, priset är ca
hälften ! ! Alla fönster har specialmått i traditionell stil, 1 + 1 energiglas.
Vågar vi ta Elite ? Vilken nivå ligger Elite på i jämförelse med t.ex. RM och andra tillverkare ? Blir ju misstänksam när de är så billiga !

Jag har själv Elite och rekommendera dom då jag tycker att deras kvalité är bäst. Dom har också fått bäst i test. Elite brukar vara dyrare än andra!
så har du lyckats hitta en som är ändå dyrare så rekommendera jag Elite!

Lycka till! :)

Vilken modell på hus/fönster har ni ? Köpte ni även dörrarna därifrån ? Skulle vara kul att se hur de ser ut om du har någon bild !
Känns lite som att köpa grisen i säcken när vi inte har sett fönstren i verkligheten.

Elite har mycket bra rykte men är inte ansedda som billiga. Du kanske kan jämföra dom med bilvärlden och säga att dom är fönstrens Audi där tex SP är mer som volvo osv. OBS min personliga åsikt. Vi är i alla fall glada att vi har Elitefönster i vårt nybyggda BraHus

skogstomten skrev:
Du kanske kan jämföra dom med bilvärlden och säga att dom är fönstrens Audi där tex SP är mer som volvo osv.
;D
jag håller oxo på att ta in offerter på fönster, men med en sådan förklaring så väljer vi nog helt klart elite!

/
stolt innehavare av ovannämda bilmärke ;)

våra fönster är 140x140 och Material: Trä med utvändig aluminiumbeklädnad.
vi har även köpt hel glasade altandörrar därifrån.

skogstomten skrev:
Du kanske kan jämföra dom med bilvärlden och säga att dom är fönstrens Audi där tex SP är mer som volvo osv. OBS min personliga åsikt. Vi är i alla fall glada att vi har Elitefönster i vårt nybyggda BraHus
smaken är som baken,jag kör volvo och valde därför Elite=bäst 8-) ;D

jessica skrev:
Jag har själv Elite och rekommendera dom då jag tycker att deras kvalité är bäst.
Vilka andra har du jämfört kvaliteten med och hur??

Elit, Traryd och SP är precis lika bra/dåliga.
RM är de bästa jag vet.
Elit är absolut sämst på att emballera och SP:s reklamationsavdelning är ett skämt.
Konstigt nog så funkar Traryds reklamationsavdelning bättre fast det är samma företag. Separata försäljningskontor dock.

pappskallen skrev:
Vilka andra har du jämfört kvaliteten med och hur??
Dels har vi bott på fler ställen innan och vi hade annat märke tidigare i vårt sista hus.

styrman1 skrev:
Elit, Traryd och SP är precis lika bra/dåliga.
RM är de bästa jag vet.
Elit är absolut sämst på att emballera och SP:s reklamationsavdelning är ett skämt.
Konstigt nog så funkar Traryds reklamationsavdelning bättre fast det är samma företag. Separata försäljningskontor dock.
När våra fönster kom så såg vi att våra Elite var bäst emballerade av dom flertalet tillverkare som stod jämte och detta diskuterades flitigt i samma veva Men självklart så missar nog även den bäste i bland. Alla har vi olika erfarenheter på samma märke ;)

Hej!
Konstig att priset på RM är nästan dubbelt så dyrt , jag tog in offert från flera när jag köpte fönster och det skillde inget speciellt mellan RM och övriga med samma typ av fönster ( kopplade med äkta spröjs) . Jag tror att den offert med Elite fönster inte är av samma typ , kolla det noga så ser du att det inte skiljer så mycket.
En nöjd RM kund

Du har nog helt rätt, tror också att RM har mycket bra kvalité. Priset är dock högt, ca 220 000 efter våra justeringar.(24 fönster + ytter- och terassdörrar)
Elit är säkert ok, särskilt om man kan hålla sig till deras standardmodeller, vilket vi inte kan.
Just nu lutar det åt det som vi tänkte från allra första början, en lokal snickare till rimligt pris. Då blir det att måla själva !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.