814 läst ·
8 svar
814 läst
8 svar
Kungshus
Bod har rätt, vi håller precis på å bygger huset Kungsholm från Kungshus i Huddinge. Vi har slutbesiktning nu den 5/6... äntligen, men den som väntar på något gott...
Vi köpte vår tomt i slutet av april -02, sen tog det ett tag innan bygglosavdelningen fick arschlet ur vagnen och godkände vår ansökan(eller vad det nu heter).

Jag bistår GÄRNA med hjälp, fråga på du bara.

Vi köpte vår tomt i slutet av april -02, sen tog det ett tag innan bygglosavdelningen fick arschlet ur vagnen och godkände vår ansökan(eller vad det nu heter).
Jag bistår GÄRNA med hjälp, fråga på du bara.
Vi har fotat en hel del under byggnationen med digitalkamera... om du vill så kan jag lägga upp ngr av dem.
Eller så försöker jag snabbt svänga ihop en hemsida med bara foton och då ska man nog inte surfa med modem på den hemsidan.

Eller så försöker jag snabbt svänga ihop en hemsida med bara foton och då ska man nog inte surfa med modem på den hemsidan.
Hej Xrister,
vi är intresserade av hur hela bygget fungerat, om tidplan och budget hållit, om byggarna skött sig och varit bra att ha att göra med, om resultatet blivit bra och massor med mer frågor. Skicka gärna bilder och info på min mailadress. Kan jag använda din hotmailadress?
Hälsningar
Bengt
vi är intresserade av hur hela bygget fungerat, om tidplan och budget hållit, om byggarna skött sig och varit bra att ha att göra med, om resultatet blivit bra och massor med mer frågor. Skicka gärna bilder och info på min mailadress. Kan jag använda din hotmailadress?
Hälsningar
Bengt
Tjenare Bengt !
Bygget har fungerat över förväntan, jag trodde det skulle krångla mer men det hela har gått mycket bra. Alla hantverkare som har anlitats har varit suveräna och lätta att arbeta med. Snickarna är väl de som har varit bäst, målarna som skulle tapetsera sa att det var en fröjd att komma och arbeta efter snickarna.
Jag har även tagit upp två bekanta som e snickarkunniga och de berömt har snickarnas arbete.

Elektrikern, målarna, plattsättarna, mark/grund-killen har varit grymt bra och lätta att ha å göra med. Det har aldrig varit något problem att att diskutera fram lösningar mm med dem.
Budgeten har väl hållit, har i och för sig i summerat ihop allt ännu men det ser hyfsat ut. Det enda som har missats var markarbetena, vi var tvunga att höja tomten en del och hur mycket massor det skulle gå åt var svårt att förutse. Men det e ju ganska vanligt att man gör en miss vad det gäller det.
Hotmail-adress, nej använd följande istället:
christer.dahlstrom@infineon.com
Jag skickar lite bilder från vår hemmamail, men vår mailadress hemma kommer att försvinna om ca 2-3 veckor. Vi flyttar ju...
...och dit vi flyttar finns inte Bostream ännu.
Tveka inte att fråga, jag svarar så gärna.
Bygget har fungerat över förväntan, jag trodde det skulle krångla mer men det hela har gått mycket bra. Alla hantverkare som har anlitats har varit suveräna och lätta att arbeta med. Snickarna är väl de som har varit bäst, målarna som skulle tapetsera sa att det var en fröjd att komma och arbeta efter snickarna.
Jag har även tagit upp två bekanta som e snickarkunniga och de berömt har snickarnas arbete.
Elektrikern, målarna, plattsättarna, mark/grund-killen har varit grymt bra och lätta att ha å göra med. Det har aldrig varit något problem att att diskutera fram lösningar mm med dem.
Budgeten har väl hållit, har i och för sig i summerat ihop allt ännu men det ser hyfsat ut. Det enda som har missats var markarbetena, vi var tvunga att höja tomten en del och hur mycket massor det skulle gå åt var svårt att förutse. Men det e ju ganska vanligt att man gör en miss vad det gäller det.
Hotmail-adress, nej använd följande istället:
christer.dahlstrom@infineon.com
Jag skickar lite bilder från vår hemmamail, men vår mailadress hemma kommer att försvinna om ca 2-3 veckor. Vi flyttar ju...
...och dit vi flyttar finns inte Bostream ännu.
Tveka inte att fråga, jag svarar så gärna.
Hej Bengt,
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte har hört av mig men det har som sagt varit en del att stå samt så blev vår lilla son på 10 månader sjuk och inlagd på sjukhus under förra veckan. Men nu är vi alla tre uppe på banan igen....

Jag skickar ett meddelande till dig med mina telefonnummer, så kan ringa mig och så kan vi bestämma träff för en husvisning.

Vill bara varna för att det kan se ganska stökigt ut men kartonger överallt.
;D ;D ;D
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte har hört av mig men det har som sagt varit en del att stå samt så blev vår lilla son på 10 månader sjuk och inlagd på sjukhus under förra veckan. Men nu är vi alla tre uppe på banan igen....
Jag skickar ett meddelande till dig med mina telefonnummer, så kan ringa mig och så kan vi bestämma träff för en husvisning.
Vill bara varna för att det kan se ganska stökigt ut men kartonger överallt.
;D ;D ;D
Hej!
Vi har just varit på Husexpo och blev väldigt överraskad över Kungsholm. Vi har väl sett Kungshus hemsida men att Kungsholm skulle vara så fint i verkligheten trodde vi inte. Takhöjden på 2.70 gjorde ju otroligt mycket!! Vi lämnade en intresseanmälan (det var obemannat när vi var där) där vi ville veta vad visningshuset på Husexpo skulle gå på.
Har ni gjort likadant som visningshuset och vilket pris har ni fått? Hur verkar de vara när det gäller förändringar gällande planlösningen? Ge mig all information du bara kan komma på ;D
Hoppas att er son mår bättre nu. Nu ska jag titta ut genom fönstret för att bevittna åskvädret.
/Jessica, på besök i vår huvudstad....som verkar vara helt befriad när det gäller bra väder >
Klicka här för att svara