3 797 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Kungälv Lysegården?
Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Hej,
Någon som köpt tomt i Lysegården?
Är själv lycklig ägare av tomt 1:91 men ännu inte bestämt om det
blir NF eller stomrest...
Berätta gärna om dina funderingar om du köpt tomt där.
Någon som köpt tomt i Lysegården?
Är själv lycklig ägare av tomt 1:91 men ännu inte bestämt om det
blir NF eller stomrest...
Berätta gärna om dina funderingar om du köpt tomt där.
Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Japp, jag menar slätten. Idag har vi kommit längre än när jag postade inlägget. Vi har valt Onsalavillan och egen ritad planlösning. Ska ha byggsamrådsmöte nu på tisdag sen är det "bara" att vänta tills januari för inflytt!
Hur långt har ni kommit i byggandet?
Hur långt har ni kommit i byggandet?
Lyckos er. Vi skall bygga ett lövsångaren från fiskarhedenvillan alltså lösvirke så vi lär väl ha inflyttning i april-maj nästa år. Vi har i alla fall fått beviljat bygglov så lite rör det på sig. Kul att prata med andra som skall bygga i området. Har ni kanske ett litet tips på KA? frågar blysamt. 
Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Lövsågaren ser fint ut! Har ni fått göra många förändringar med tanke på bestämmelserna i området?
Vi var ute vid tomten idag, börja hända en hel del där nu. Svårt att fatta att det kommer att stå 38 villor där!
Tycker våran KA verkar bra så här långt;
SG Byggkonsult
Vi var ute vid tomten idag, börja hända en hel del där nu. Svårt att fatta att det kommer att stå 38 villor där!
Tycker våran KA verkar bra så här långt;
SG Byggkonsult
Gokväll, vi var först inne på att bygga ett lärkan från FH men det vart ju för stort och kommunen sade ju blankt nej, naturligtvis
Så det blev ett lövsångaren istället, tror att det kommer bli bra. Vi har dock fått tumma en del på storleken på vårt sovrum då vi promt måste ha in en bastu i huset (maken min är finne). Huset blir dock ej så stort som vi önskade (ungerfär samma som vi bor i idag faktiskt) men nu har vi i alla fall stort badrum/relaxrum med utgång till det fria. Finnar bastar ju som tradition lääääänge.
Kände ni till området sedan tidigare, eller är ni nyinflyttade till kommunen? frågar blysamt igen
Är det ni som söker efter fylle? såg en skylt när vi var ute senast. Får vi nåt över så vet vi vart vi lägger det i så fall
Kände ni till området sedan tidigare, eller är ni nyinflyttade till kommunen? frågar blysamt igen
Är det ni som söker efter fylle? såg en skylt när vi var ute senast. Får vi nåt över så vet vi vart vi lägger det i så fall
Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
..jag o min fru kommer båda från Norrland, Kramfors resp. Pajala. Vi bor i populära Biskopgården nu
men vill inte att vår snart 1åriga dotter ska växa upp här. Så genom bekanta hittade vi tomterna i Slätten. De bor där ute nu sedan ca 2 mån och de trivs jättebra.
Var ni på samfällighets-årsmötet som var för ca 1mån sedan?
Och jepp det e vår tomt som vill ha fylle! Den sluttar en del så gratis fylle mottages med glädje...
Var ni på samfällighets-årsmötet som var för ca 1mån sedan?
Och jepp det e vår tomt som vill ha fylle! Den sluttar en del så gratis fylle mottages med glädje...
Nej vi var ej på mötet, var ni ? sades det något av intresse. Har tänkt kontakta dem och höra om de hade några anteckningar, eller de kanske sänder ut information automatiskt?
Va kul att ni också ha barn. Vi har två pojkar på 6 respektive 4 år. Hoppas på att det blir en del barnfamiljer.
Ja det är svårt att tänka sig att det snart kommer stå 38 villor där. Min syster bor precis vid sjön så vi har varit ute en del. Det brukar vara lugnt och fint vid sjön men det lär ju bli lite mer livat nu, kul!
Har ni valt något speciellt hus från onsalavillan och gjort om eller har ni ritat helt eget? Tycker det är spännande att det blir många oilka hustyper. Vi vet att det kommer att byggas ett till Lövsångaren därute men vet ej vilken tomt.
Jag såg att ni gjort ett inlägg tidigare om tomtytan, hur har det gått med det, har ni vart i kontakt med mäklarna nåt mer? Själva blev vi enligt vårt tycke lite lurade, skumma typer (min åsikt)
Ni behöver ej svara om ni tycker att jag är för frågvis, men jag är nyfiken av naturen
/Lola
Va kul att ni också ha barn. Vi har två pojkar på 6 respektive 4 år. Hoppas på att det blir en del barnfamiljer.
Ja det är svårt att tänka sig att det snart kommer stå 38 villor där. Min syster bor precis vid sjön så vi har varit ute en del. Det brukar vara lugnt och fint vid sjön men det lär ju bli lite mer livat nu, kul!
Har ni valt något speciellt hus från onsalavillan och gjort om eller har ni ritat helt eget? Tycker det är spännande att det blir många oilka hustyper. Vi vet att det kommer att byggas ett till Lövsångaren därute men vet ej vilken tomt.
Jag såg att ni gjort ett inlägg tidigare om tomtytan, hur har det gått med det, har ni vart i kontakt med mäklarna nåt mer? Själva blev vi enligt vårt tycke lite lurade, skumma typer (min åsikt)
Ni behöver ej svara om ni tycker att jag är för frågvis, men jag är nyfiken av naturen
Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Vi hade nästan bestämt oss för Lappli men då tot.priset låg betydligt högre än t.ex. Onsalavillan så valde vi dom.
Medlem
· Västra Götaland
· 70 inlägg
Lola skrev:Nej vi var ej på mötet, var ni ? sades det något av intresse. Har tänkt kontakta dem och höra om de hade några anteckningar, eller de kanske sänder ut information automatiskt?
**Vi var där, handlade en del om styrelsen, ekonomin och att en extra avgift till samfälligheten ska tas ut av oss för att öka bufferten ifall något händer med t.ex. pumpstationen.
Vet inte om någon info kommer skickas ut.
Jag och tre st till fick ansvaret för fiberanslutningen.
**Jo som jag uppfattat det måste ett dagis byggas i Slätten! hehe
Har ni valt något speciellt hus från onsalavillan och gjort om eller har ni ritat helt eget?
**Vi utgick från ett kataloghus men ritade om planlösningen och flyttade fönster & dörrar.
**Vi ska träffa de ikväll. Kan väl säga att mäklarna inte varit intresserad av att få detta utrett utan mest dragit ut på tiden och bokat om bestämda möten. Förra mötet varade i 5min pga de inte var förberedda!
Klicka här för att svara