1 921 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Kulspetsfärg i kökstaket
Vi har tagit ner furupanelen i kökstaket och tänkte måla vitt. Det visar sig att den noggranne personen som satte upp panelen på 70-talet markerade med kulspetspenna var han skulle sätta stödbrädorna som han fäste panelen mot.
Hur får jag nu bort märkena? Räcker det att spackla över eller kommer det ändå att synas efter ett tag?
En annan fråga i sammanhanget: Räcker det med vanlig takfärg eller skall man ha typ våtrumsfärg i ett kökstak?
Hur får jag nu bort märkena? Räcker det att spackla över eller kommer det ändå att synas efter ett tag?
En annan fråga i sammanhanget: Räcker det med vanlig takfärg eller skall man ha typ våtrumsfärg i ett kökstak?
Medlem
· Västerbotten
· 169 inlägg
Torka av med målartvätt. Prova att slipa lätt och se om det går få bort så. Sen kan man spraya med isolerspray innan du målar. Är det mycket kvistar bör du fläckgrunda med kvistlack. Måla med en lackfärg i lämplig glans (15-20). Att köra med en våtrumsfärg tycker jag är en overklill....brukar fundera hur ofta man torkar sitt kökstak....jag har då aldrig gjort det.
Tack för tipset med isolerspray! Jag visste inte att det fanns sånt på sprayburk. Det gick inne att få bort färgen med målartvätt men isolersprayen funkade finfint! Det fick bli två omgångar (luktade pyton med det försvann rätt snabbt) och nu syns itne fläckarna.
Än en gång - stort tack för tipset!
Än en gång - stort tack för tipset!
Medlem
· Västerbotten
· 169 inlägg
Kul att det blev bra....
Klicka här för att svara