685 läst ·
1 svar
685 läst
1 svar
Kulörer på fönster invändigt
Hej! Det är ju vanligt att fönsterfoder och fönsterbågar målas i olika kulörer utvändigt men jag vill måla mina fönster i vårt torp från 1850 i olika kulörer även invändigt. Min man är väldigt tveksam så jag letar efter bilder så att han kan se hur snyggt det kan bli.
Är det någon som har målat sina fönster invändigt i olika kulörer? Skicka bilder!
Jag har tänkt ta upp två olika nyanser av samma kulör som återfinns i tapeten i rummet. Det kommer troligen bli åt det gröna hållet men tapeten är inte vald än.
Är det någon som har målat sina fönster invändigt i olika kulörer? Skicka bilder!
Jag har tänkt ta upp två olika nyanser av samma kulör som återfinns i tapeten i rummet. Det kommer troligen bli åt det gröna hållet men tapeten är inte vald än.
Det är väl det enda problemet. Att ni skall välja färg, alltså.M Maria Berg4 skrev:
Och att ni skall välja tapet oxo...M Maria Berg4 skrev:
Annars är det väl inget konstigt. Man målar väl med de kulörer som man själv gillar. Speciellt om det är husets insida. Vad andra tycker om det kan man lugnt strunta i. Man skall trivas i sitt hus.
Sedan kan man väl tycka att det finns en väldigt stor poäng att behålla original även i fortsättningen om man klarat det sedan 1850. Det finns ett begrepp "förstörande renovering". Så det är klokt att ni tänker er för.
Klicka här för att svara