EKK och kapslade dosor med wago:cool:

GALLAN skrev:
VM i fula installationer eller?:(

GALLAN skrev:
Och klamra EKKn med jr-klammer fastsatta med pappspik.;) ( så var det gjort i mitt hus i ekonomidelen)

pellefant skrev:
Och klamra EKKn med jr-klammer fastsatta med pappspik.;) ( så var det gjort i mitt hus i ekonomidelen)
En ganska vanlig variant, åtminståne inte inte fulare än spikklammer typ TC och ett snäpp vackrare än de otroligt fula TC med en stjärnskruv i mitten.

Fotografen skrev:
En ganska vanlig variant, åtminståne inte inte fulare än spikklammer typ TC och ett snäpp vackrare än de otroligt fula TC med en stjärnskruv i mitten.
TS-C:arna. ;p De använder man ganska flitigt, men det blir faktiskt lite snyggt med
JR-klammer. Det blir lite elegant och nostalgiskt.

//Patrik

Ja jag gillar då inte jr inne i en bostad iaf! Då kan man ju åxå köra med 600as kabelstege....

electrocuted skrev:
VM i fula installationer eller?:(
Det är jag som ska koppla, inte se skiten.

och jag var inne på jula igår, och gissa vad som slank ner i varukorgen?
en påse WAGO!
får ta och prova dom och se om det är så bra som ni säger, köpte dom 6-håls öppningsbara. kopplar annars alltid med torix eller ubåt men det blir gärna lite klumpigt att klämma in 5st FK och EK blandat i en torixhatt, då kan nog dessa komma till användning.
även en rulle färdigdragen flexslang och några senildosor åkte med..
känner mig riktigt modern;)

electrocuted skrev:
och jag var inne på jula igår, och gissa vad som slank ner i varukorgen?
en påse WAGO!
får ta och prova dom och se om det är så bra som ni säger, köpte dom 6-håls öppningsbara. kopplar annars alltid med torix eller ubåt men det blir gärna lite klumpigt att klämma in 5st FK och EK blandat i en torixhatt, då kan nog dessa komma till användning.
även en rulle färdigdragen flexslang och några senildosor åkte med..
känner mig riktigt modern;)
Har du inte testat Wago än..? :eek: Då kommer du bli positivt överraskad i alla fall!

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Har du inte testat Wago än..? :eek: Då kommer du bli positivt överraskad i alla fall!

//Patrik
nej, inte mer än snabbkopplingarna i eljo trend, tycker dom är bökiga om man ska ha in FK, lätt att en kardel "knövvlar sig"
men denna wago var öppningsbar så det ska väl till om jag ska misslyckas..

den vanliga är smidigare så läng du bara har fk och ek...

Patrik_Hed skrev:

//Patrik[/QUOTE
intejaheller...:rolleyes:

har wago 6håls öppningsbara, jag trodde det bara fanns 2,3 och5håls?

Antagligen inte Wago eller så har electrocuted helt enkelt räknat fel bara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.