Hej!

Har en fråga angående krypgrund. Har lite för höga värden och funderar på att åtgärda detta men vilket alternativ är bättre att sätta in, krypgrundsavfuktare eller isodrän?

• Röd, industriell rökgenerator med slang, knappar och anslutningar, vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person installerar isolering på en fuktig grund i en byggnadskonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilder? Har du fuktproblem ? Har någon firma eller besiktningsman kollar och mätt i grunden ?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bilder? Har du fuktproblem ? Har någon firma eller besiktningsman kollar och mätt i grunden ?
Anticimex har varit på plats och besiktat, de säger att värdena är på gränsen och att de rekommenderar krypgrundsavfuktare, men inget som är jätte brott påstår de.

Men jag undrar vad är bäst i längden avfuktare eller isodrän.. nu när elen är så dyr så skulle jag föredra isodrän men om en avfuktare har en bättre effekt mot fukt då väljer jag det istället..

Huset är från 1909 ca 80 kvm i nedervåningen

I call bullshit! Om huset är över 100 år och inget direkt problem finns gör du inget annat än att bevaka grunden.

• Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I call bullshit! Om huset är över 100 år och inget direkt problem finns gör du inget annat än att bevaka grunden.
Tänker samma men jag tänker också om man kan minska fuktvärdet vilket skulle det bästa alternativet vara isf

Inget skulle jag göea! Om du isolerar får du en varmare grund . Du måste lämna mer fakta om du vill få ett mer detaljrikt svar.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.