Hej, någon som vet något om Kronobergshus? :)

Om man tittar på allabolag.se (vilket jag tycker är en standard åtgärd när man tittar på mindre kända leverantörer) så ser man att bolaget har funnits registrerat sedan 2010, det har varit mosmregistrerat sedan Aug 2011, dvs. de har i princip inte kunnat bedriva någon verksamhet i mer än ca ett halvår.

På deras hemsida under trygghet står det "Vi har jobbat med att sälja, rita och bygga hus så länge vi kan minnas". Det går dåligt ihop med företagets registreringsdatum. Visserligen kan det syfta på människorna bakom bolaget.

Men då kommer nästa sak som jag reagerar över. Styrelseordföranden för bolaget driver samtidigt 2 lokala elinstallationsföretag, inget annat. Ett husbygge består av rätt mycket mer än el.

Tittar man sedan på den registrerade verksamheten för företaget så står där:

Bolaget skall bedriva försäljning av trähus och handel med byggnadsmaterial ävensom bedriva handel med värdepapper samt därmed förenlig verksamhet.

Inget om att tillverka eller bygga eller konstruera, rita osv.

Det får mig att tro att detta egentligen är ett rent försäljningsbolag som sedan lägger ut allt som har med husproduktion osv. att göra på en husfabrik som de inte har någon egen kontroll av.

Kan vara bra ändå.

En annan styrelseledamot sitter samtidigt i styrelsen för Småländska drömhus, så där förefaller det finnas en gemensam punkt, ev. produktionsmässigt?

hempularen skrev:
På deras hemsida under trygghet står det "Vi har jobbat med att sälja, rita och bygga hus så länge vi kan minnas". Det går dåligt ihop med företagets registreringsdatum. Visserligen kan det syfta på människorna bakom bolaget.
Kollektiv amnesi?

Jag har atgit bort ett inlägg som visade sig komma från en rep. för Kronobergshus.

Det var iofs ett ganska oskyldigt inlägg.

En del av de som arbetat för KarlsonHus finns nu på Kronobergshus. Bl.a. våra KarlsonHus-säljare. Som ni kan se på hemsidan används hus från KarlsonHus i marknadsföringen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.