Hej.
Vi har tittat lite på PVC-fönster och fastnat lite för kronfönsters utåtgående Norden. Är det någon som vet om de tillverkas i sverige?

Hej hej du.

Jag har köpt fönster från Kronfönster och är rätt så säker på att de inte tillverkas i Sverige. Polen, snarare.

Men det är bra fönster i alla fall.

Det är riktigt synd att inte Kronfönster kan levera fönster som är lite större storlekar. Jag ska ha 15x13 i nästan hela huset och det kan dom inte fixa.

andersmc skrev:
Hej hej du.

Jag har köpt fönster från Kronfönster och är rätt så säker på att de inte tillverkas i Sverige. Polen, snarare.

Men det är bra fönster i alla fall.
Vet du vilken fabrik som tillverkar dessa. Har försökt googla på dessa fönster utan resultat. Det närmsta jag kommer är AdamS som tillverkar liknande fönster nord-line (aluplast) tror jag profilerna heter men de ser inte likadana ut.

Redigerat:
Vad betyder tillverka i detta sammanhang.
Är det att göra profilerna eller att montera ihop fönster?

Montera ihop antar jag. Om jag förstått det rätt så kör fabrikerna med profiler från de stora tillverkarna. Varför jag frågar är för att vi ska till Polen i sommar och tänkte passa på och kolla om det är stora skillnader i priser om man beställer direkt från polen. Diffar det inte alltför mycket är det inte värt besväret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.