5 934 läst ·
30 svar
6k läst
30 svar
Krockskydd, pulkaåkning mot hus
Sida 1 av 3
Vi har en finfin pulkabacke på vår baksida. Upptäckte när dottern var ute att man tyvärr kommer med väldigt hög fart ända fram till huset. Att alla barn som åker där klarar av att stanna pulkan eller hoppa av den är att hoppas för mycket. Var knappt att jag klarade det...
Någon som vet något man kan sätta upp som skydd som går bra att braka in i? Och var man kan köpa det.
Någon som vet något man kan sätta upp som skydd som går bra att braka in i? Och var man kan köpa det.
Snövall har varit tanken men det dröjer ju lite innan det blir tillräckligt med snö. Nät är svårt, för det finns inget att fästa det i. Nu står jag ju nedanför och passar (eller gjorde det den dagen det har varit snö...) men det skulle ju vara skönt om de klarade sig själva.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Runt 1997-98 hade pappa köpt en ny arbetsbil, en Mitsubishi L200 som brukade (fortfarande gör, fast en ny modell) stå parkerad nere på jobbet (arbetsplan med ladugård och traktorer osv brukade vi kalla för "jobbet").
Där var det en liten backe och jag har för mig vi brukade åka matta ner för backen och sedan glida under bilen. Ganska farligt nu när jag tänker på det...
//Patrik
Där var det en liten backe och jag har för mig vi brukade åka matta ner för backen och sedan glida under bilen. Ganska farligt nu när jag tänker på det...
//Patrik
Jo det tycker jag också men det finns ingen möjlighet att styra undan utan det enda man kan göra är att stanna eller kasta sig av pulkan och det hade även jag svårt att hinna göra så jag litar inte på att 3-åringarna klarar av det. Det går riktigt snabbt in mot huset.SBH skrev:
Brukar hänga på ett föräldraforum också där jag ständigt blir påhoppad för att jag säger emot alla vad gäller just inlindande av barn i bomull så jag är verkligen inte för överbeskydd.
Ja det kanske skulle vara något. Eller ta gamla skumgummimadrasser och plasta in, en kombination av detta kanske skulle vara bra. Kollade på tjockmattor på nätet men de är dels så höga att de skymmer fönstren och dels jäkligt dyra.b8q skrev:
Bra tanke...
Jag har själv ett par gamla ärr i pannan efter att ha sytt. Brakade med snowracer rätt in i ett murat garage som var i slutet på backen. Gick så fort på isen att jag hade inte en chans.
Har dock inte mycket klokare att komma med än redan skrivet. Frigolitflak kanske?
Jag har själv ett par gamla ärr i pannan efter att ha sytt. Brakade med snowracer rätt in i ett murat garage som var i slutet på backen. Gick så fort på isen att jag hade inte en chans.
Har dock inte mycket klokare att komma med än redan skrivet. Frigolitflak kanske?
Försök inte med krockskydd. Min farsa flög ambulanshelikopter och fick vid något tillfälle plocka upp ett gäng som åkt in i en stuga skyddad med sådant på improviserad pulka gjord av någon plastsäck eller liknande. Om jag minns rätt (och det var ett tag sedan, så detaljerna kan vara fel), så slutade det med en död, en förlamad och några brutna ben.
Skotta upp ett motlut istället.
Skotta upp ett motlut istället.