Hej,
Har en grindstolpe på 20x20x100cm + en del av den nedgrävd. Detta är ett försäkringsärende som jag planerar att åtgärda själv. De erbjuder 2000kr för material och 125kr/timme.
hur mycket bör jag begära för detta?
Har en grindstolpe på 20x20x100cm + en del av den nedgrävd. Detta är ett försäkringsärende som jag planerar att åtgärda själv. De erbjuder 2000kr för material och 125kr/timme.
hur mycket bör jag begära för detta?
2000kr för material och 125kr/timme.
Moderator
· Stockholm
· 57 823 inlägg
För den summan får du en granitstolpe, om du vill:
https://www.stenbolaget.se/granitstolpe-bergama-hammrad.html
Hur många timmar är de villiga att betala för?
https://www.stenbolaget.se/granitstolpe-bergama-hammrad.html
Hur många timmar är de villiga att betala för?
Det är en mindre begåvad bilförare som var ute och sladdade på nysnön i höstas och krockade i min stolpe.
Efter dagar av irritation och samtal till förarens försäkringsbolag och konsumentvägledning har de nu plötsligt tagit en av de offerter jag fått som tidigare förkastats och ansetts som hutlöst dyr. Därmed kommer en byggfirma hit och åtgärdar stolpen.
Efter dagar av irritation och samtal till förarens försäkringsbolag och konsumentvägledning har de nu plötsligt tagit en av de offerter jag fått som tidigare förkastats och ansetts som hutlöst dyr. Därmed kommer en byggfirma hit och åtgärdar stolpen.
Det har varit min önskan hela tiden, de har dock gormat konstant sen skadan inträffade. Till slut blev jag så jag enormt less och bad dem acceptera någon av mina tre offerter eller så tar de in någon egen om de anser att det kan göras billigare. De tog en offert på 15 000kr i slutändan från ett byggföretag i stan, varav 6000kr i material...T Taxture skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 823 inlägg
Absolut, ingen är gladare än mig. Tråkigt att de haft offerterna sen länge och jag ska gå via konsumentvägledning för att de ska acceptera priset.E elmont skrev:
Klicka här för att svara

