Byggahus.se

Kretskort till Albin Villacombi 725F

1. D
    Medlem · 2 inlägg

Drängpers

Medlem
    Någon som vet var man kan få tag på ett kretskort till en Albin Villacombi, typ 725F? Det är kretskortet till höger på bilden som är trasigt. Går det att hitta ett nytt, eller finns det andra idéer om vad man kan göra?
    /thomas.

2. A
    Medlem · Östergötland · 873 inlägg

Anders243

Medlem
    Inte för att det är svar på din direkta fråga, men det ser inte ut att vara mer än en timer/räknare samt lite kringkomponenter på kortet, så det borde vara möjligt att laga det rätt enkelt och billigt.

Vad är det som är trasigt? Hur yttrar sig felet?

Om du känner dig bekväm med att löda och mäta lite, kan du nog få hjälp här med tips och pekare till utbytesdelar på elfa eller liknande.

Redigerat 29 okt 2017 20:57
    • Laddar…
  3. GK100
    Medlem · Jönköping · 10 609 inlägg

GK100

Medlem
    Ser ut att vara funktionen för tillslagsfördröjning av elpatron efter strömavbrott. Som sagt kan du nog få hjälp att laga annars kan du ersätta med ett tidrelä alternativt koppla ihop svart-vit tråd om du behöver fixa akut.

• Laddar…
  4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Hur många KW är patronen eller patronerna på

5. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Troligtvis 2 tim fördröjning för effekten över 6KW vid strömavbrott längre än ca 2 min ,
    du kan hänga dit vad du vill för tillslagsrelä ( gärna med reläfunktion ) , börja inte att försöka repa den

• Laddar…
  6. S
    Medlem · norrbotten · 154 inlägg

Schäfer

Medlem
    • Laddar…
  7. D
    Medlem · 2 inlägg

Drängpers

Medlem
    Tack för alla goda råd! Själv förstod jag knappast frågan jag ställde, men har duktigt folk omkring mig som kunde formulera den och framför allt förstå svaren. Nu finns åter hopp om värme i huset!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.