155 läst ·
4 svar
155 läst
4 svar
Kränzle k1154 vs x10/140
Min 15 år gamla kärcher k6.600 la av för ett par veckor sedan. Då jag förstått att kärcher idag inte är som kärcher förr, har jag snöat in på en kränzle istället. Jag var övertygad om att k1154 var valet för mig. Men sedan ser jag att det finns en x10/140 med samma spec,men den behöver inte ligga ner, då den körs. Är det skillnaden mellan dessa bägge tvättar? Värt 1500 sek extra? Eller är det tom fördelar med att ha tvätten liggande, då den kanske står/ ligger stadigare? Hjälp mig, jag blir rådvill...
Tack för tips. Men jag gillar inte riktigt idén med att inte kunna rulla upp slangen på en rulle. Det blir som på de kompressorer jag har, slangen ( och sladden) hamnar på sidan av maskinen, och så kör frugan eller jag över slangen när vi ställer in cyklar i garaget. Kärchern hade förvisso en bångstyrig slang, men den höll sig på plats när man velat upp denL Lutte skrev:
Ska komma ett tillbehör med hjul och upprullare enligt autodude men när vet jag inte, annars är det en grym maskin till ett helt okey pris.
Hade en kärcher tidigare och den slangen vad inte rolig att brottas med, typ gjord i plast så var ju som att rulla ihop ett armeringsjärn.
Jag har min stationär och en krok på väggen där jag lindar upp slangen när jah inte använder den så det funkar bra för mig och med 20 meter slang så behöver jag inte flytta runt själva maskin.
Hade en kärcher tidigare och den slangen vad inte rolig att brottas med, typ gjord i plast så var ju som att rulla ihop ett armeringsjärn.
Jag har min stationär och en krok på väggen där jag lindar upp slangen när jah inte använder den så det funkar bra för mig och med 20 meter slang så behöver jag inte flytta runt själva maskin.
Kollar man Gelins KGK så skiljer det dock 3000kr i pris nu på kampanjen. Ordinarie prisskillnad är 200kr.
Men verkar inte skilja något annat på dom, lite skillnad i vikt också men var dom kg sitter är svårt att säga. Man lär bli nöjd med vilken man nu än tar. Jag har en äldre 1150 T och är helnöjd med den iaf. Enda saken är väl att den ibland kan få för sig att lösa ut säkringen som då är på 10A och ska räcka till enligt spec. De två du kollat på behöver en 13A eller 16A säkring vilken man bör ta med i beräkningen. Att den måste ligga ner ser jag inte som något problem, är ändå bara jag som använder den och lånar inte ut den.
Vi har en Kränzle på jobbet också som ska ligga ner men den står upp och körs med ändå, den har överlevt hittills och det är iaf något år nu. Den används flera gånger varje vecka.
Men verkar inte skilja något annat på dom, lite skillnad i vikt också men var dom kg sitter är svårt att säga. Man lär bli nöjd med vilken man nu än tar. Jag har en äldre 1150 T och är helnöjd med den iaf. Enda saken är väl att den ibland kan få för sig att lösa ut säkringen som då är på 10A och ska räcka till enligt spec. De två du kollat på behöver en 13A eller 16A säkring vilken man bör ta med i beräkningen. Att den måste ligga ner ser jag inte som något problem, är ändå bara jag som använder den och lånar inte ut den.
Vi har en Kränzle på jobbet också som ska ligga ner men den står upp och körs med ändå, den har överlevt hittills och det är iaf något år nu. Den används flera gånger varje vecka.
Klicka här för att svara