3 376 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
krafsande ljud ifrån kattvind
Tror vi fått sällskap i vårt hus.
I morse hörde vi krafsande ljud från golv mellan våningarna och på samma sida som kattvind.
Är nog möss.
Huset byggdes 1976 och vi blev fjärde ägare när vi köpte det i juni
Vad kan vi göra?
Har katt som är extremt paranoid så han vågar säkert inte gå in i kattvinden
Har läst om museband, men måste man riva panelen för att sätta dit den ?
Har även haft problem med getingar vid takfoten när jag skulle måla om fasaden under sommaren. Hittade dom i en glipa ovanför stuprännan under takpannorna.
Vad kan man göra åt detta?
Första huset, så många dumma frågor
Så tacksam för all hjälp vi kan få 
I morse hörde vi krafsande ljud från golv mellan våningarna och på samma sida som kattvind.
Är nog möss.
Huset byggdes 1976 och vi blev fjärde ägare när vi köpte det i juni
Vad kan vi göra?
Har katt som är extremt paranoid så han vågar säkert inte gå in i kattvinden
Har läst om museband, men måste man riva panelen för att sätta dit den ?
Har även haft problem med getingar vid takfoten när jag skulle måla om fasaden under sommaren. Hittade dom i en glipa ovanför stuprännan under takpannorna.
Vad kan man göra åt detta?
Första huset, så många dumma frågor
Medlem
· Blekinge
· 12 203 inlägg
Välkommen till forum! det finns inga dumma frågor.
Museband tror jag inte riktigt det hjälper. De små rackarna hittar alltid något hål. Testa med katten i kattvinden, de brukar vara rätt nyfikna ibland.
Sedan finns ju klassiska musfällor. Jag strösslade min källare med musfällor och tog 6-8 sedan var det inga fler.
Museband tror jag inte riktigt det hjälper. De små rackarna hittar alltid något hål. Testa med katten i kattvinden, de brukar vara rätt nyfikna ibland.
Sedan finns ju klassiska musfällor. Jag strösslade min källare med musfällor och tog 6-8 sedan var det inga fler.
Produkter som diskuteras: "musfällor"
Musfälla elektrisk Silverline
Lätt att beta, tömma och rengöra
359 kr inkl moms
Läs mer
Mössen är ju lite knepiga men om getingarna kommer tillbaka nästa år kontaktar du ditt försäkringsbolag och kollar vilket "ohyrebolag" de har kopplat till sig (Anticimex, Nomor, allt vad de heter) så kommer de och tar hand om getingarna. Det ingår i försäkringen. Det kan du egentligen göra ang mössen också men det är ju lite knepigare med möss för man vet ju liksom inte riktigt var de är eller hur de kommer in i ett gammalt hus. Getingarna har ju ett bo så det blir tydligare.
I somras var Anticimex och sprutade mot getingar tre ggr i vårt sommarhus, från vinden plockade vi ner en och en halv plastsäck fulla med gamla getingbo. Det var vår första sommar i det huset. I huset vi bor i året runt går möss och ibland råttor in i garaget på vintern. Jag tar dem i fällor och ser till att inte förvara mat eller bovänligtmaterial där.
I somras var Anticimex och sprutade mot getingar tre ggr i vårt sommarhus, från vinden plockade vi ner en och en halv plastsäck fulla med gamla getingbo. Det var vår första sommar i det huset. I huset vi bor i året runt går möss och ibland råttor in i garaget på vintern. Jag tar dem i fällor och ser till att inte förvara mat eller bovänligtmaterial där.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden