Jag ska sätta kottlingar för överskåpen i mitt nybygge.

Min fråga är vad kan jag använda för virke?

Jag har tak gles över 25x70mm tror jag den är. Räcker det som kottling eller skall jag använda 2 tum 4?

Det är en yttervägg så jag vill få in så mycket isolering som möjligt..

Mvh
 
Redigerat:
S
varför inte osb? och gips på det?
 
P.g.a kostnaden för osb skivorna.
Spillvirke till kottlingar har jag redan.
 
Du kan använda i princip vilket virke som helst till kortlingar. Har du bitar av glesen kvar så kortla med dem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.