Letar fortfarande febrilskt efter mitt drömhus!!! Är nyfiken på om någon vet vilket av FH eller Rörvikshus som ligger högst i pris. Har varit i kontakt med båda och än så länge känns FH det alternativ som är billigast men är inte säker. Säljaren på Rörvikshus är mycket trevlig och verkar kunnig. Där får vi möjligheten till att åka med honom till Rörvik, rundvandring i fabriken, träffa arkitekten som ritar utifrån våra tankar och ideér. Får sedan med oss en färdig arkitektritning hem. Vi binder oss inte till att köpa hus från dom utan detta är ett erbjudande de har för alla kunder. Kostar oss inget. Verkar bra tycker jag men samtidigt tror jag de är en hel del dyrare. Med FH känns det som om man måste göra otroligt mycket själv eller LETA entrepenörer själva som tar mindre betalt än FH för att hjälpa oss med de olika åtaganden.

Det blev lite rörigt detta!! Men som sagt; vem av dessa två har bästa pris och erfaringar av de två olika är önskvärd.

Lin

Om ni söker på detta forum om tidigare inlägg om Rörvikshus, som jag gjort under samma signatur, så kan ni ta del av vår väldigt dåliga erfarenhet av dem.
Jag har också kommit i kontakt med andra som är i samma situation som oss.
Att bygga ett Rörvikshus kan innebära flera års h.....e. Vi är snart inne på vårt fjärde år med ilska, frustration och sömnlösa nätter.
Hälsningar "husbyggare med gedigen erfarenhet!"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.