28 061 läst ·
17 svar
28k läst
17 svar
Kostnad för elektriker för att sätta spotlights
Sida 1 av 2
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
Hej,
Vi satte spotlights i huset i helgen. Mycket snyggt resultat men det var jobbigt att klättra på vinden bland isolering och nu vill vi ha mer spots i vardagsrummet också. Någon som vet vad en elektriker tar i timmen för att sätta spottar? Dvs jag står för allt material (spotlight, kabel, plaströr, skyddslådor till vinden) och han monterar detta. Det rör sig om 6 st spotlights.
Vi satte spotlights i huset i helgen. Mycket snyggt resultat men det var jobbigt att klättra på vinden bland isolering och nu vill vi ha mer spots i vardagsrummet också. Någon som vet vad en elektriker tar i timmen för att sätta spottar? Dvs jag står för allt material (spotlight, kabel, plaströr, skyddslådor till vinden) och han monterar detta. Det rör sig om 6 st spotlights.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Gissningsvis 6 - 700 inkl moms i timmen. De brukar vilja ta en högre timpenning om de inte får sälja materialet. Det finns också en påtaglig risk att de vägrar befatta sig med det material du köpt.
Skit snack ang timpriset. Däremot kan du glömma garantier på produkten från våran sida. Räkna med hel dag alltså 8x550 typ. Svårt som fan att säga utan att titta.
Ok?
Elfirman.
Om vi åker ut till kunden för att tex installera spottar så har vi inga problem med att kunden vill köpa det själv däremot om han sedan får problem med att nåt går sönder och det visar sig att vi installerat allt korrekt så kommer ha få betala för våran felsökning osv.
Om vi åker ut till kunden för att tex installera spottar så har vi inga problem med att kunden vill köpa det själv däremot om han sedan får problem med att nåt går sönder och det visar sig att vi installerat allt korrekt så kommer ha få betala för våran felsökning osv.
Nu handlar det ju inte om att bygga ett kärnkraftverk eller Airbus... Går en lampa sönder så byter nog kunden det själv, samma sak gäller nog även en ev trafo.RulleBulle skrev:
Jag förklarar bara som det är.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg