77 265 läst ·
78 svar
77k läst
78 svar
Kostnad för att vattna gräset
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du har rätt!peo skrev:
Jag kollade och jag hade läst fel på räkningen. Inte alltid så lätta att tyda
Men borde det inte vara livsmedelsmoms?
PS
Kollade nu och på skatteverkets sajt står det
Är det därför ölen är dyrare när den kommer ur pubens kran än i burken på Systemet?
Redigerat:
Då är det väl bara detta vi har lite olika syn på.elpaco skrev:
Du hävdar att man måste konstbevattna för att gräsrötterna ska dra sig nedåt medans jag påstår att moder natur sköter detta själv under årens lopp.
Sluta trolla och läs min första post IGEN. Jag skrev "NÄR man väl vattnar" (så skall man vattna mycket och sällan).Nimajneb skrev:
mortimer, jag har sett dig på Olles forum, och du verkar dedikerad. Angående experiment så torde det vara onödigt. Golf, gräs, och bevattning i allmänhet omsätter massor med pengar. Om du söker på nätet så hittar du denna så kallade myt predikad i massor av forskningsrapporter, myndighetsrekommendationer mm (vatten är ofta en bristvara).
Redigerat:
Precis, jag tar hand om min gräsmatta, vill inte den ska se ut som en tråkig och misskött Svensson gräsmatta med massa mossa o annat skräp. Sen ska man inte följa Olle helt, man får lägga det på en lagom nivå med gräsmattan när man har familj och inte är pensionär.elpaco skrev:Sluta trolla och läs min första post IGEN. Jag skrev "NÄR man väl vattnar" (så skall man vattna mycket och sällan).
mortimer, jag har sett dig på Olles forum, och du verkar dedikerad. Angående experiment så torde det vara onödigt. Golf, gräs, och bevattning i allmänhet omsätter massor med pengar. Om du söker på nätet så hittar du denna så kallade myt predikad i massor av forskningsrapporter, myndighetsrekommendationer mm (vatten är ofta en bristvara).
Glömde en detalj ang bevattning och gräsvård; lägger max 1000kr per säsong på gräsmattan i form av vatten, gödning, toppdress, jord, vertikalskärning m.m..
Redigerat:
Jag vet ju av erfarenhet att rötterna inte växer nånstans alls när det är torrt. Är det däremot någon fukt växer de. Är det för blött ruttnar de. Lagom blött på alla djup så finns det rötter överallt. Vattna lite varje dag, så blir ytan en sorts skorpa, och under blir det bara torrt. Lätt att kolla i en rabatt när man vattnat lite - det ser fint ut, men skrapar man lite på ytan så är det kruttorrt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Är det bara i "min" kommun som vi inte betalar för vattnet per liter? Vi betalar en smaskig fast avgift i stället.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om du läser på en single malt whiskyflaska så står det något i stil med:Kalasclas skrev:
Mognad i spanska Rioja-ekfat. Det är en del av aromen.
Och faten har tidigare tillverkats i Kalifornien och huserat kaliforniskt rödvin vill jag minnas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Se här!
http://www.blocket.se/simrishamn/Vintunna___Vinfat_i_finaste_fransk_ek_47465451.htm?ca=11&w=3
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
De var ju väldigt snygga