10 808 läst ·
17 svar
11k läst
17 svar
Kostnad att ställa in parabol av VIASAT?
Din information var guld värd. Köpte själv ett sånt paket för att ersätta en femton år gammal parabol.H Harald Blåtumme skrev:
Det känns som jag gjort ett bra val - gjorde en sökning för att se om vad andra skrev om nordenpaketet.
Ska försöka få upp den i helgen.
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Nu när Viasat kört en merger med Canal digital och bytt satellit så kan det ju vara aktuellt igen att pilla med detta.
Viasat skickade ut en gubbe till svärmor för att rikta om. Tyvärr gjorde han mer än så... monterade ner min fina stora Nordenparabol och ersatte med en mindre ”Canal digital”-parabol. Obegripligt men de har väl sina instruktioner. Jag var inte där vid tillfället och kunde sätta stopp för tilltaget.
Nu blev det samma bekymmer som tidigare, dålig mottagning vid dåligt väder. Så det blir till att skruva dit den riktiga parabolen igen vid tillfälle, han lämnade fästet intakt tack och lov och alla mina grejer till disken.
Viasat skickade ut en gubbe till svärmor för att rikta om. Tyvärr gjorde han mer än så... monterade ner min fina stora Nordenparabol och ersatte med en mindre ”Canal digital”-parabol. Obegripligt men de har väl sina instruktioner. Jag var inte där vid tillfället och kunde sätta stopp för tilltaget.
Nu blev det samma bekymmer som tidigare, dålig mottagning vid dåligt väder. Så det blir till att skruva dit den riktiga parabolen igen vid tillfälle, han lämnade fästet intakt tack och lov och alla mina grejer till disken.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
Ja, det var konstigt. På många arbetsordrar står det tex 'Change Of Dish', men det avgör man själv. Jag använder gärna gamla hederliga skålar, de är rejäla och ger, oftast, riktigt grymma värden.H Harald Blåtumme skrev:Nu när Viasat kört en merger med Canal digital och bytt satellit så kan det ju vara aktuellt igen att pilla med detta.
Klicka här för att svara