Jag har fått två mindre läckor i mina utanpåliggande vattenrör i badrummet. Jag har satt våtrumspanel i badrummet och i samband med det så ruckades det lite på rören. Nu läcker dom på två ställen. Det är inga stora läckor. Det droppar ca 1 droppe var 5-10 sekund från två olika ställen. Men eftersom vi ska sälja snart så vill vi åtgärda detta.

Jag bifogar en bild nedan. Jag har ringat in med rätt de rör som jag antar m åste bytas. Jag har gjort två blåa kryss där läckorna är.

Hur mycket tror ni att det skulle kosta att åtgärda dessa läckor?

rör1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gissningsvis kostar det relativt lite. Gissningsvis 1-5k kr. Om problemet inte är mycket större än vad som ses.

Personligen skulle jag åtgärda läckorna omgående, oavsett om jag ska sälja bostaden eller inte.

Ser ut som att det är två press- eller lödkopplingar som läcker. Skulle tro att en rörmokare fixar det på två timmar inklusive att hämta material och ta en kopp kaffe. Så 2 timmar a 500 kr + moms, servicebil 400 kr + moms och kanske en femhundring i material. Så 2000 - 2500 kr tror jag.

Har du tur så kanske de befintliga kopplingarna kan lödas till eller fixas.

Sen får du måla rören som eventuellt byts.

Har du tur så räcker det med att lossa klämringskopplingarna och sedan dra ihop dem igen. Eller till och med bara spänna dem lite.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.