Hej!

Har nyligen köpt ett hus som har ett större garage med inredd ovanvåning. Har inte de exakta måtten, men uppskattningsvis 10x5m2. El, vatten och avlopp är redan indraget (finns dock ingen golvbrunn). Har inte fått tillträde ännu, så just nu är allting på planeringsstadiet.

En tänkt plan är dela av nedervåningen på garaget med en vägg och i det utrymmet ha ett litet kök/pentry samt en dusch med wc och sen slå upp en ny dörr vid ytterväggen.

En fundering är lite på vad detta kan tänkas kosta att göra ett badrum. Jag förstår att det är lite "hur långt är ett snöre", men vore kul med lite uppskattningar. Om jag vill ha ett enkelt badrum, behöver inte vara större än att det får plats en liten dusch och wc, vad kan ett sånt kosta? Jag känner folk som är hyfsat händiga så att sätta upp vägg är inget problem, men att dra rör och sånt ligger utanför expertisen.

Man läser ju om att badrumsrenoveringar för även små badrum går på 200k, är det samma även i ett sånt här utrymme? Man kan ju köpa ett Attefallshus för 400k inkl badrum så tycker inte det borde bli så dyrt.

BirgitS
Med plastmatta och -tapet så blir priset avsevärt lägre än med kakel och klinker som din prisuppskattning utgår från.

Mycket små badrum är inte billigare än små badrum eftersom det är mer tidsödande att hålla på i trånga utrymmen.

• Gilla
Victor82
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.