Hittade detta p nätet:
Tre långa träplankor med märkningar placerade på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dom vill ha 2300 kr för alla tre, l=2000. Är det realistiskt? I så fall sitter jag på en förmögenhet.
Någon som är intresserad i liknande, med 40-50 mm tjocklek?

• Wow
varpan1 och 1 till
  • Laddar…
Calexico tar runt 49tkr/k.b.m för körsbär 26mm tjockt, 55tkr/kbm för 52mm tjockt. Då ska det iofs vara torkat ordentlig av någon som vet vad den gör.
Ponerar vi att de är 50mm tjocka och har en gemensam bredd på typ 500mm så landar det på 46tkr/kbm här, så marginellt billigare. Är de istället bara 450 breda tillsammans och 40mm tjocka så landar det i 63tkr/kbm.
De två smalare ser ut att ha sprickor längs ganska stor del av längden så de skulle jag nog inte vara benägen att betala fullpris för.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vill du köpa för 25 tkr/kbm?

Är lite långt att åka och hämta och jag har inget projekt som skulle använda det i åtanke.

Med garanti för att de är ugnstorkade och inte har någon som helst vridning eller sprickor, är det nästan ett halv-ok pris. Bara nästan.

Senaste priset jag fått för körsbär är för ett år sedan. Då var det 85 mm tjocka, ugnstorkade och utan vankanter. 29 000 :- per kubik utan krav på något antal.

Staplad hög av träplankor i en källare, omgivna av murade väggar och rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här har vi hela högen. Ligger inomhus sedan 25+ år, senaste 15 år i en sval källare med konstant runt 50-60% RH. Får jag ett bud för hela högen?

• Wow
Klonkers
  • Laddar…
Inte fresta sådär. Jag har redan en annan tråd igång för att bygga ut mitt virkesförråd, så jag måste behärska mig.

• Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Inte fresta sådär. Jag har redan en annan tråd igång för att bygga ut mitt virkesförråd, så jag måste behärska mig.
När du ändå kör förbi Thomas så sväng förbi mig, har ett halvt garage fullt med finvirke

• Haha
Hep
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.