Vilken packning är du ute efter? Den som sitter på själva korgen?
De packningarna som syns till vänster på din bild har jag sett säljas löst som reservdelar till silkorgar, men inte den som sitter på själva korgen.

Jag fick köpa nya korgar i brist på lösa packningar senast, men om någon kan peka ut lämpliga reservdelar är jag också intresserad :)

• Gilla
ingapetra
  • Laddar…
Nej, finns inte att köpa, man får köpa ett nytt rörkit på IKEA för 300:-

RoTe
Varför nya? Funkar inte silikon?

RoTe RoTe skrev:
Varför nya? Funkar inte silikon?
Man ska få bort det helt igen när man behöver rengöra avloppet, då är det mindre smart att limma fast det.

RoTe
Isakare Isakare skrev:
Man ska få bort det helt igen när man behöver rengöra avloppet, då är det mindre smart att limma fast det.
Har aldrig någonsin behövt skruva bort korgventilen för att rensa avloppet... Aldrig!

RoTe RoTe skrev:
Har aldrig någonsin behövt skruva bort korgventilen för att rensa avloppet... Aldrig!
Det har jag. Men det beror på hur avloppet är monterat under hon. Ibland blir det svårt att få isär utan att ta loss hela bottendelen i hon.

Purre Purre skrev:
Finns säkert på fler ställen, sök på RSK 8015565

[länk]
Perfekt, tack! Precis de packningarna jag är ute efter.

RoTe RoTe skrev:
Har jag aldrig heller behövt förrän jag flyttade till vårt nuvarande hus.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Anders243 Anders243 skrev:
Vilken packning är du ute efter? Den som sitter på själva korgen?
De packningarna som syns till vänster på din bild har jag sett säljas löst som reservdelar till silkorgar, men inte den som sitter på själva korgen.

Jag fick köpa nya korgar i brist på lösa packningar senast, men om någon kan peka ut lämpliga reservdelar är jag också intresserad :)
Se Purres kommentar nedan. Det finns på Rinkaby rör.

RoTe RoTe skrev:
Du har troligen inte vattenlås från IKEA.
VVS-installation under diskho med grå rör och vattenlås, inte IKEA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
RoTe
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
[bild]
Haha herre gud nej tack och lov inte.

RoTe RoTe skrev:
Haha herre gud nej tack och lov inte.
Nu har jag nytt vattenlås, fortfarande från IKEA, då inget annat passar, nytt utförande, men man måste fortfarande ta bort minst en korg för att få isär det.
Avloppssystem under diskbänk med dubbla hoar, rör och slangar för vattenavledning, inklusive synliga hål och kopplingar i ett skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Isakare Isakare skrev:
[bild]
Jag har ett likadant som levererades av DecoSteel. Så det där är nog inte IKEA som hittat på. Det var inte IKEA-pris på min diskbänk...

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.