5 400 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Köpt ny tvättmaskin, nu slår det högt i rören
Köpt en tvättmaskin förra året och det slår jäkla högt i rören. Har bott i 25 år i detta 60- talsvillan och så här har det aldrig låtit innan med dom andra tvättmaskiner vi haft genom åren. Har kunnat tvättat på nätterna och knappt hört tvättmaskinen i källaren men nu med denna nya så går det inte då när den tar in vatten så smäller det.
Vad kan jag göra? Finns det nått jag kopplar på maskinen mellan maskin och vattenrör?
Vad kan jag göra? Finns det nått jag kopplar på maskinen mellan maskin och vattenrör?
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Exakt samma hände för mej när vi för något år sedan bytte till ny tvättmaskin, köpte en tryckdämpare och en t-koppling som jag monterade precis innan tvättmaskinen, blev något bättre. Tror de nyare tvättmaskinerna har en snabb och kraftigt solenoid/fjäder ventil.M Manette skrev:Köpt en tvättmaskin förra året och det slår jäkla högt i rören. Har bott i 25 år i detta 60- talsvillan och så här har det aldrig låtit innan med dom andra tvättmaskiner vi haft genom åren. Har kunnat tvättat på nätterna och knappt hört tvättmaskinen i källaren men nu med denna nya så går det inte då när den tar in vatten så smäller det.
Finns tex här https://www.hornbach.se/shop/Trycks...rGvt24sePq3xPb03plAWLNrGqCBvtuKxoCHEYQAvD_BwE
glöm inte t-koppling.
Tusen tackG OMathson skrev:Exakt samma hände för mej när vi för något år sedan bytte till ny tvättmaskin, köpte en tryckdämpare och en t-koppling som jag monterade precis innan tvättmaskinen, blev något bättre. Tror de nyare tvättmaskinerna har en snabb och kraftigt solenoid/fjäder ventil.
Finns tex här [länk]
glöm inte t-koppling.
Klicka här för att svara