Hej.
Vi har nyligen ( ÄNTLIGEN :wow: ) fått köpt vårt hus som passade in i familjens behov efter 10år i bostadsrätt och ett evinnerligt letande i ca 5 år efter detdär huset som passar oss!
Nu skall det renoveras kök, groventre och badrum, det skall läggas golv och spikas panel och väggar...mm.mm
Barn 2 kommer i April.. så det är mycket jobb och lite tid som vanligt..
Men i sommar är tanken att dt skall hinnas med att titta på garaget (ca 45kvm).
Jag har ideér avseende isolering samt även en liten "hiss" för vinterhjul och liknande upp till loftet.
Även golvet skall snyggas till med klinkers då det är en vanlig platta på mark..
Då vi kör i princip allt Ekologiskt och naturprudukter i hushållet så vill jag även ha tips på någon form av uppvärmning till garaget..
Jag tänker på Solvärme i första hand.
Hittade SolarVenti på nätet.. är det någon som har någon erfarenhet av liknande produkter samt även tankar om hur mycket värme man kan tänka sig få av en dylik anläggning?
Har tak i söder och även en väggsnutt i söder som skulle kunna vara lämpligt.
Vill mest hålla det "jummet" där året om.
Har en bilplats och ett litet arbetsrum där jag skall ha verktyg och även en liten viltkyl samt slaktbänk för att kunna själv ta hand om fällt vilt. (Har hitintills slaktat i köket i Bostadsrätten... grannarna undrade ibalnd när man höll på med när man kom släpandes på en älgkalv i trappen..
Är solceller något man kan förlita sig på eller måste man ta till en luftvärmepump??
Önskan är att på vår/sommar kunna jobba i garage/arbetsrum i 15-20 graders värme..
Vill ha så miljövänlig uppvärmning som möjligt!
MVH
Patrick