T
Jag har behov av några tappborr för att kunna göra plugg för att sätta igen några hål och slippa ändträ i en fönsterkarm och även laga ett litet satsbord där rampamuffen har slitits ur undersidan av skivan.

Min tanke var att hitta några som inte kostar en arm och ett ben eller byts mot ett inre organ men som ändå ger hyfsade pluggar. Jag tror inte jag ska massproducera plugg men det är bra om de inte är kass efter första användningen.

Har kollat runt lite och vissa satser har både kvistborr och tappborren som passar men jag har kvistborr i en sats som har funkat okej med 10-15-20-25 mm så jag tänkte se om någon här har tips på något ekonomiskt alternativ?

Lidl har en sats sådana ibland inte särskilt dyra, vet ej något om kvaliteten.

T
BebHbg BebHbg skrev:
Lidl har en sats sådana ibland inte särskilt dyra, vet ej något om kvaliteten.
Jag har köpt lite verktyg på Lidl och tycker det gar varit väldigt varierande kvalitet.
Vissa har funkat, ett tag, men några har motsvarat priset...

Jag är rädd att deras skärande verktyg är just av typen "använd en gång med tveksamt resultat".

Kan tänka mig att lägga lite mer pengar utan att betala 700 kr/borr eller 4000 för ett paket med 3-4 stycken.

Lidls eller liknande billiga fungerar om en lägger tid på att slipa/bryna dem. Men man kan inte riktigt lita på att de producerar angiven diameter på pluggarna.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
T
nanowire nanowire skrev:
Lidls eller liknande billiga fungerar om en lägger tid på att slipa/bryna dem. Men man kan inte riktigt lita på att de producerar angiven diameter på pluggarna.
OK, jag förstår.
Tack för svaret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.