Boschen kanske räcker ändå. Finns det någon uppsida med att köpa en sådan istället för en Makita 155 om priset inte är någon skillnad?

Det blev en DTD155 till slut, efter helt orimligt mycket beslutsångest. Det kändes rimligare att fortsätta på Makita 18v-linjen när vi ändå köper in batteripack, häcksax m.m. än att "investera" ytterligare i Bosch. Nu måste jag bara leta på något som behöver skruvas...

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
W WSmith skrev:
Det blev en DTD155 till slut, efter helt orimligt mycket beslutsångest. Det kändes rimligare att fortsätta på Makita 18v-linjen när vi ändå köper in batteripack, häcksax m.m. än att "investera" ytterligare i Bosch. Nu måste jag bara leta på något som behöver skruvas...
Kul! Återkom gärna med en kort recension eller bara hur det är att använda den. Det är bra information för framtida köpare med beslutsångest ;)

J JSE skrev:
Kul! Återkom gärna med en kort recension eller bara hur det är att använda den. Det är bra information för framtida köpare med beslutsångest ;)
Absolut!

Jag har nu visserligen endast använt min DTD155 för en handfull större skruvar samt några muttrar, men känner att 484an hade varit ett bättre val för mina behov. 155an ligger väldigt bra i handen och känns oerhört välgjord. Det verkligen osar kvalitetskänsla om den. Trevligt att kunna välja snabbt läge, långsamt läge eller auto beroende på humör och behov och med en väldigt känslig trigger som gör att man kan smyga igång även detta kompakta lilla odjur till kraftpaket. Den är dock högljudd som satan och jag drar mig därför för att använda den om jag inte behöver kraften, och det gör jag väldigt sällan.

Avseende 484an som bättre val för mig är för att den sannolikt är kraftfull nog för mina skruvbehov, samt att den är starkare och snabbare än min Bosch-skruvdragare för rena borr-ändamål. Boschen klarar rätt mycket för sin storlek, men den har sina begränsningar.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Intressant info, tycker det där att inte störa grannen eller andra i onödan är ganska viktigt.

nikasp nikasp skrev:
Intressant info, tycker det där att inte störa grannen eller andra i onödan är ganska viktigt.
Jag är lagd åt samma håll har jag märkt. :)

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Kör Makita DTS141 som oljedriven slagskruvdragare... Låter in alls like mycket, men samma fördelar som en knacker. Jag har inte haft några problem att dra in 8 mm 220mm långa skruv i icke förborrad furu iallafall.... :) så det är mitt tipps.. Jag alternerar denna med Makida DDF484

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.