Hej
Har rivit ut badrummet i sommarstugan och ska sätta in nya grejer men det är helt omöjligt att få tag i en rörmokare just nu så jag ska försöka göra det själv. Förutsättningarna är 4” borrad brunn rakt under badrummet. Tidigare satt där en 230v ejektorpump(tror jag) med hydrofor och 80m slang men är inne på en nedsänkt pump istället och med en hydropress (eller behålla den gamla hydroforen som trots att den är ful kanske gör sitt jobb fortfarande).
Kikar på ett pumppaket hos Rinkaby (https://www.rinkabyror.se/artikel/grundfos-sqe-2-55-pumppaket-m-30m-kabel/) men vet inte vilka övriga komponenter jag behöver. 100m 32mm PEM-slang? Kopplingar? Tryckvakt?
Eller ska jag titta på någon annan lösning?
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.