Hej!

Nu är det dags att skaffa sig en excenterslip, behöver råd om villken jag ska välja. Hitta inga uppdaterade trådar om detta.

Användningsområde: slipa möbler, tapet skarvar, spackel m.m

Tanken är att den ska funka lite till allt,det kommer inte vara någon arbetshäst som används dagligen men den ska gör ett bra jobb när den väl används.

Pris: Max 1500:- gärna billigare om det inte blir allt för stort hopp i kvalité.

Tack på förhand!
/Markus
 
DeWalt 6423 är svårslagen om du vill ha en liten smidig 125 mm maskin. Den är otroligt effektiv, vibrerar ytterst lite i handen och har en dammhantering som faktiskt fungerar. Spacklade gipsskarvar och liknande kör du med ett Mirka-handtag.
 
Strip Strip skrev:
DeWalt 6423 är svårslagen om du vill ha en liten smidig 125 mm maskin. Den är otroligt effektiv, vibrerar ytterst lite i handen och har en dammhantering som faktiskt fungerar. Spacklade gipsskarvar och liknande kör du med ett Mirka-handtag.

Tack! Beställde hem en direkt. Ca 1000 lappen va ett bra pris.

Varför spacklar man hellre gipsskarvar med ett sliphandtag?
 
MarkusTe MarkusTe skrev:
Tack! Beställde hem en direkt. Ca 1000 lappen va ett bra pris.

Varför spacklar man hellre gipsskarvar med ett sliphandtag?
Alldeles för lätt att det blir för mycket slipat med en maskin. Köpte en excenter för att slipa spackel jag med, fick sedan köpt ett mirka-handtag och lite abranet. Som natt och dag, och lika fort går det.
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Nyköpta Einhell verktyg, inklusive slipmaskin och varmluftspistol, i originalförpackningar på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
köpte just detta för 1500 spänn på stora Coop i Karlstad som hade utförsäljning. Visste inte om det men skulle dit för att köpa färg. Färgen var slut men kom hem med saker för 3000 kr ändå :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.