1 576 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Kopplingsur till impulsbrytare
Medlem
· Västra Götaland
· 1 inlägg
Jag har en passad-fläkt som jag idag kan tvinga igång via en impulsbrytare (dessutom startar den automatiskt via inbyggd fuktmätare). Jag hade även velat installera ett kopplingsur som startade fläkten vid bestämda tidpunkter. Är det ens möjligt att kombinera en impulsbrytare med ett kopplingsur så att fläkten antingen startar när man trycker på impulsbrytare eller när kopplingsuret slår till?
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Kopplingsurets reläkontakt kan du ju helt enkelt koppla parallellt med brytaren, ska inte vara några konstigheter med det.
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
http://www.eltako.com/sv/nedladdningar/flajers/2-kanals-kopplingsur-med-astro-funktion-s2u12ddx.html
Ett sådant.
Kan istället för AV/PÅ som ett vanligt tidur köra en puls istället precis vad din fläkt vill ha!
Ett sådant.
Kan istället för AV/PÅ som ett vanligt tidur köra en puls istället precis vad din fläkt vill ha!
Ja där ser man, om han vill köra fläkten på ett kopplingsur under vissa tider på dygnet oberoende av besök i badrummet så är det OK med bara ett Ur, hade en helt annan funktion i skallen.snaggletooth skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden