Jag har en passad-fläkt som jag idag kan tvinga igång via en impulsbrytare (dessutom startar den automatiskt via inbyggd fuktmätare). Jag hade även velat installera ett kopplingsur som startade fläkten vid bestämda tidpunkter. Är det ens möjligt att kombinera en impulsbrytare med ett kopplingsur så att fläkten antingen startar när man trycker på impulsbrytare eller när kopplingsuret slår till?

Placera ett från-slags-fördröjt tidrelä mellan kopplingsuret och fläkten.

Kopplingsurets reläkontakt kan du ju helt enkelt koppla parallellt med brytaren, ska inte vara några konstigheter med det.

snaggletooth skrev:
Kopplingsurets reläkontakt kan du ju helt enkelt koppla parallellt med brytaren, ska inte vara några konstigheter med det.
Fläkten startas med en puls (momentan) tillslag.
[h=1][/h]

LGG-01 skrev:
Fläkten startas med en puls (momentan) tillslag.
[h=1][/h]
Njae, PAX Passad har väl ingen impulsfunktion, bara eftergångstid 15 minuter eller direkt från när man slår av den externa brytaren.

Redigerat:
snaggletooth skrev:
Njae, PAX Passad har väl ingen impulsfunktion, bara eftergångstid 15 minuter eller direkt från när man slår av den externa brytaren.
Ja där ser man, om han vill köra fläkten på ett kopplingsur under vissa tider på dygnet oberoende av besök i badrummet så är det OK med bara ett Ur, hade en helt annan funktion i skallen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.