Byggahus.se
Någon som kan rekommendera ett kopplingsur för att ersätta en eljo brytare?
 
J
Vad ska det koppla , och önskemål om funktion , en info som behövs för svar
 
Utebelysning endast.
 
Kolla på Plejd, så mycket mer funktioner mot ett kopplingsur.
 
Är inte plejd beroende av en extern server? Vad gör jag med den gamla brytaren om jag kör plejd?
 
Plejd är helt fristående uppkopplingen till mobilen sker via Bluetooth.
Brytaren kompletterar du med en impulsfjäder så kan du styra Plejden med brytaren eller via mobilen. Perfekt för utomhusbelysning med inbyggt Astrour mm.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Men om appen slutar uppdateras osv?

Kan ni länka till impulsfjäder som passar?

Det är dimmer, brytare och uttag i samma ram.

Jag kör telldus I sommarstugan så jag är inte teknikfientlig på något sätt.
 
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Brytaren kompletterar du med en impulsfjäder så kan du styra Plejden med brytaren eller via mobilen.
Om jag inte minns fel, så är det väl valfritt med plejden om man vill ha impulsfjäder eller använda en vanlig brytare.
Om man endast vill ha av/på funktion vill säga, om man ska dimma så blir det betydligt smidigare med impuls.
 
N Noseone skrev:
Men om appen slutar uppdateras osv?

Kan ni länka till impulsfjäder som passar?

Det är dimmer, brytare och uttag i samma ram.

Jag kör telldus I sommarstugan så jag är inte teknikfientlig på något sätt.
Om appen slutar uppdateras, vad tänker du på här?
Länk till fjädrar, är beroende på vilken serie av strömbrytare du har. https://www.elbutik.se/search.html?.../%20Eljo%20str%F6mbrytare%20%26%20v%E4gguttag
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Om jag inte minns fel, så är det väl valfritt med plejden om man vill ha impulsfjäder eller använda en vanlig brytare.
Om man endast vill ha av/på funktion vill säga, om man ska dimma så blir det betydligt smidigare med impuls.
Det räcker med av/på för brytaren. De övriga vill jag fortfarande styra manuellt
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Om jag inte minns fel, så är det väl valfritt med plejden om man vill ha impulsfjäder eller använda en vanlig brytare.
Om man endast vill ha av/på funktion vill säga, om man ska dimma så blir det betydligt smidigare med impuls.
Ja, men med impulsfjäder kan du skapa olika scenario, enkeltryck eller dubbeltryck styr olika funktioner.
 
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Om appen slutar uppdateras, vad tänker du på här?
Länk till fjädrar, är beroende på vilken serie av strömbrytare du har. [länk]
Ja, det styrs ju via app. Om 2 år då det kommit ny teknik och plejd blivit ersatt av annat vad händer då?

Jämför med vattenfalls "Energy watch" som de nu slutar stödja.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
N Noseone skrev:
Ja, det styrs ju via app. Om 2 år då det kommit ny teknik och plejd blivit ersatt av annat vad händer då?

Jämför med vattenfalls "Energy watch" som de nu slutar stödja.
Ok, ja den risken är det med mycket man köper idag. Tänker på mitt Sonos högtalarsystem, som skulle kunna sluta funka vilken dag som helst om Sonos gick i konkurs...
Men jag tror att risken är liten att Plejd skulle sluta att funka.
 
KanKan jag bara koppla in plejden och låta brytaren sitta kvar som "ett lock"?
 
Ja, det funkar men jag hade helt klart kopplat in det för att få alla funktioner.
 
  • Person kopplar in en blå elektronisk enhet i vägg med flera osammanfogade uttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.