Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vilka färger du har på sladdarna är endast till liten hjälp. En korrekt utgångspunkt hade varit hur dina två ursprungliga strömbrytare var kopplade. Om de fungerade så är det en enkel operation att flytta över trådarna till en ny gemensam strömbrytare. Detta förutsätter att alla belysning matas från samma gruppledning. Om du ni har tappat koll på hur det var kopplat så får du titta i dosor till du får en klar bild över vad varje ledare har för funktion. Vilka färger du har där är kan ge en fingervisning, men inget svar.
Jag kopplade som ursprungliga sätt, vardagsrummet funkar perfekt men hallen funkar inte troligen jag stängde strömbrytare som fanns ingången med wago med per färg, den andra strömbrytare sitter vid vardagsrummet till hallen,

Jag gissar på wago som spökar när jag satt wago per färg.

Det finns väldigt lite som kan spöka här. Om det inte fungerar så är det felkopplat. Jag förstår inte vad du menar med att "stänga" strömbrytare med wago.

Fairlane
Jag förstår inte heller var du skriver riktigt. Några bilder kan nog hjälpa.

G Gramphos skrev:
Då är någon av kablarna du kopplat ihop en nolla eller jord. Det går inte att säga utifrån hur färgerna är vilken som är vilken, utan du behöver antingen mäta eller följa kablarna.
Var sitter kopplingsdosan? Har du kollat den?
Vill du ta en bild på brytaren? Ser att Svart är L asså fas in och bruna tändtrådar.

men om du har möjlighet att ladda upp en bild så man ser märkning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.