Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 854 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 854 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 751 inlägg
Jag tror atrt de flesta av oss som skrev efter att du berättade att problemet är fixat, var oroliga för dina kopplingar. Det du har hållit på med skulle kunna vara akut livsfarligt, vilket du uppenbarligen inte förstår, eller ignorerar.
OM det är sant att du har fått hjälp att koppla rätt, så är iallafall jag lugn. Men jag är inte så säker på att det är sant.
OM det är sant att du har fått hjälp att koppla rätt, så är iallafall jag lugn. Men jag är inte så säker på att det är sant.
Nej man stänger inga trådar. Det du borde göra är att visa resten av forumet lite respekt genom att svara på frågorna från de som försökt hjälpa dig. Det hör till god ton. Det hör också till god ton och sed att beskriva vad lösningen på problemet var, så att andra kan lära sig något.L LeaDK skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 854 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 854 inlägg
Jag gissar att lösningen var att random testa att skruva i lite olika ledare i olika Torix till det som var tänkt att hända faktiskt hände, exempelvis en lampa tändes. Kanske är det en livsfarlig koppling nu, men det spelar väl ingen roll, nu fungerar det ju. Vad som fungerar lär vi aldrig få veta.MathiasS skrev:
”Jag har ingen aning om vad detta betyder.”L LeaDK skrev:
– Men så oerhört tydligt att du inte ska hålla på med sånt här då!! 🫣
Det finns en massa trådar här med olika färger. Vilka ska sitta ihop? 🤔
– Det går faktiskt inte att svara på utifrån din bristfälliga beskrivning! 😐
Tråden kommer att leva sitt eget liv som en klassiker.L LeaDK skrev:
Stort tack😀
Är den i nivå med hönshuset? Eller kanske katten.
Nej, du äger inte tråden bara för att du startade den.L LeaDK skrev:
Men bra om du tog dit en elektriker, gjorde du det inte så kan din anläggning vara livsfarlig även om den fungerar.