jag har en vanlig trappbrytare på ena sidan och har dubbeltrapp (6+6) märkt på andra sidan och nu försöker jag få till kopplingen.. Problemet är att trappbrytaren på andra sidan finns inte med i matchen går ej att konfigurera säkert kopplat fel? På dubbeltrappen har jag en utomhuslampa kopplad också som jag försöker få med i krondimmern. På dubbeltrapp funkar allt utmärkt även i appen men den andra trappbrytaren finns inte med alls..

Den andra brytaren heter 6/1 förresten.

JanneJanne123
Har du några bilder på det du gjort hittills? Lättare att hjälpa då.

Jag har kopplat bort allt och tänkte börja om igen efter att jag förhoppningsvis fått lite input..

I vilken ordning ligger bägge trappbrytarna i förhållande till lampan?
Var kopplade du in Plejd’n?

Jag kopplade in plejden i dubbeltrappen..

Nu kom jag att tänka på att tändtråden går från
Trappbrytaren så jag kanske skulle kopplat där?

Ja, pucken ska kopplas in i den dosa där du har tillgång till tändtråd och nolla. Där bryts tändtråden och kopplas igenom pucken. Du behöver inte röra inkopplingen av trappbrytarna, bara sätta en fjäder bakom vippan.

Där har jag bara 2 mellantrådar samt en tändtråd och nolla, så jag måste dra dit en fas också?

Det är ganska ovanligt att en nolla går genom/till strömbrytare utan att även fasen är med, främst när det är den bortre trappbrytaren.

Ja för att få plejden att fungera från bägge ställena så måste du dra i en fas dit.

sorry nu såg jag att det får en fas vidare med nollan genom dosan. IMG_1761.jpgmed genom

IMG_1761.jpg

Omonterad vägguttag med exponerade elledningar och anslutningsschema, monteringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så långt har jag kommit nu, de gula är mellantrådar och den röda är tändtråd..

• En person håller en Plejd-enhet bredvid en öppen eldosa med gula mellantrådar och en röd tändtråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag fått till det med att koppla jag drog en tråd från L på ställaren till nr 2 på plejden. Dock nu när jag dimmar ut max så flimrar en spot utav två lite. När jag stryper tillbaka halva på dimmern så försvinner det och blir stadigt ljus..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.