jag har en vanlig trappbrytare på ena sidan och har dubbeltrapp (6+6) märkt på andra sidan och nu försöker jag få till kopplingen.. Problemet är att trappbrytaren på andra sidan finns inte med i matchen går ej att konfigurera säkert kopplat fel? På dubbeltrappen har jag en utomhuslampa kopplad också som jag försöker få med i krondimmern. På dubbeltrapp funkar allt utmärkt även i appen men den andra trappbrytaren finns inte med alls..
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 874 inlägg
Ja, pucken ska kopplas in i den dosa där du har tillgång till tändtråd och nolla. Där bryts tändtråden och kopplas igenom pucken. Du behöver inte röra inkopplingen av trappbrytarna, bara sätta en fjäder bakom vippan.
Det är ganska ovanligt att en nolla går genom/till strömbrytare utan att även fasen är med, främst när det är den bortre trappbrytaren.
Ja för att få plejden att fungera från bägge ställena så måste du dra i en fas dit.
Ja för att få plejden att fungera från bägge ställena så måste du dra i en fas dit.
Nu har jag fått till det med att koppla jag drog en tråd från L på ställaren till nr 2 på plejden. Dock nu när jag dimmar ut max så flimrar en spot utav två lite. När jag stryper tillbaka halva på dimmern så försvinner det och blir stadigt ljus..
Klicka här för att svara

med genom