Hej
Jag har sökt men inte hitta svaret på denna korta fråga:
Vilka 8 kontakter ska användas på baksidan av denna patchpanel för att de ska höra till samma uttag på framsidan..? Stämmer mitt antagande att det är de som är inringade i rött?
Ser man på detta exempel från Mats nätverksskola så är det tydligt avdelat 4 uppe och 4 nere men på den jag har är det 8 uppe och 8 nere (se pilar i bild).
/ Markus
Jag har sökt men inte hitta svaret på denna korta fråga:
Vilka 8 kontakter ska användas på baksidan av denna patchpanel för att de ska höra till samma uttag på framsidan..? Stämmer mitt antagande att det är de som är inringade i rött?
Ser man på detta exempel från Mats nätverksskola så är det tydligt avdelat 4 uppe och 4 nere men på den jag har är det 8 uppe och 8 nere (se pilar i bild).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/ Markus
Det ser på tok för långt ut imellan den övre och den undre kontaktraden för att dom ska höra ihop. Är det inte så att det sitter två metallbleck tätt intill varandra på respektive rad? Väldigt otydligt uppmärkt också måste jag säga.
Produkter som diskuteras: "multimetern"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Det var som jag gissade dvs det som är inringat i rött som är ett uttag, frågan är om man pga avståndet måste sära på paren för mycket mot vad som är acceptabelt eller är det bara upptvinning av par som är ett problem?
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Hej Marcand! Det är inga problem med att sära på paren, se bara till att kabeln kommer ner/ansluts ordentligt i slitsen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden