Hej. Jag ska koppla ihop 4 spottar med ett drivdon.

blir lite osäker på om jag kan göra som jag har tänkt.

bifogar bilder som förklaring.

Kopplingsskiss för LED-spottar visande en seriekoppling av fyra lampor anslutna till ett drivdon med markerade plus och minus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handritad skiss av en elektrisk koppling för fyra spotlights med ett drivdon, plus och minus ledningar markerade.
Skapa konto

Om det inte framgår på min kopplings skiss så är jag osäker på om jag får skarva på en kabel till dels plus och minus. Jag får inte ihop det annars.

vänligen rätta mig om jag har fel.

Effekt: 3W
Ström:350mA

Tack på förhand.
Med vänlig hälsning, Olof

Nej det där blir inte rätt. Plus från drivdonet till första spotlighten, och första spotlightens minus blir nästas plus. Och sedan sista tillbaka till drivdonet.

T Tsdoesds skrev:
Nej det där blir inte rätt. Plus från drivdonet till första spotlighten, och första spotlightens minus blir nästas plus. Och sedan sista tillbaka till drivdonet.
hej.
Okej. Kan du göra en snabb skiss på hur du tänker. jag får nämligen inte ihop det. Deras ritning säger ju att alla färger (plus & minus) ska kopplas ihop med varandra.
Jag tolkar det på dig som att du menar att jag ska ta minus med plus?

LoFi14 LoFi14 skrev:
hej.
Okej. Kan du göra en snabb skiss på hur du tänker. jag får nämligen inte ihop det. Deras ritning säger ju att alla färger (plus & minus) ska kopplas ihop med varandra.
Jag tolkar det på dig som att du menar att jag ska ta minus med plus?
Kopplingsschema för seriekopplade LED-lampor med LED-driver och markerade plus- och minuskablar.
Skapa konto

• Gilla
Jake Fatman och 1 till
  • Laddar…
G Grod4n skrev:
[bild]
tack så mycket!

då kör jag på det.
Jag har väl misstolkat deras kopplingsschema då.
Skönt att jag hörde mig för.

Tack för svar!

• Gilla
Jake Fatman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.