Fick i uppdrag att hjälpa en bekant med tummen mitt i hand att koppla in hans nya DM.
Är det nån som vet vart man får tag på delen som behövs till avloppet, en sån där konisk sak som man kapar i rätt storlek? Kommer inte på namnet...
Behöver även en adapter för vattenanslutningen. Tacksam om nån har idé vad det kan va för storlek.
Gärna prylar som finns på Jula eller Bauhaus
Är det nån som vet vart man får tag på delen som behövs till avloppet, en sån där konisk sak som man kapar i rätt storlek? Kommer inte på namnet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver även en adapter för vattenanslutningen. Tacksam om nån har idé vad det kan va för storlek.
Logga in
Skapa konto
Gärna prylar som finns på Jula eller Bauhaus
Problemet kvarstår....
Hittade en bussning som passade med gängorna, men det läcker.
Nån som kan tala om vad som saknas/är fel?
Det är bara en packning mellan bussningen och anslutningsslangen. Antar att det behövs en packning mellan kopplingen från blandaren och kopplingen också?
Hittade en bussning som passade med gängorna, men det läcker.
Nån som kan tala om vad som saknas/är fel?
Logga in
Skapa konto
Det är bara en packning mellan bussningen och anslutningsslangen. Antar att det behövs en packning mellan kopplingen från blandaren och kopplingen också?
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 56 236 inlägg
Gängtejp, eller ännu hellre Lin. Tejp har jag aldrig lyckats få tät på första försöket, men gör man om några gånger så brukar det bli tätt.
Lin (med pasta) kräver lite övning för att få dit så att det sitter kvar när man skruvar ihop delarna. Men jag har aldrig varit med om att en lintätad koppling läcker.
Lin (med pasta) kräver lite övning för att få dit så att det sitter kvar när man skruvar ihop delarna. Men jag har aldrig varit med om att en lintätad koppling läcker.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden