Vad ska jag skruva bort den med? Provade med en skiftnyckel men den lossnade inte.
Det tror jag, har provat åt båda hållen, men den där bruna koppagrejen som sitter fast i det där röret snurrar bara runt men grejen längst ut rör sig inte alls.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Du behöver två nycklar, en på mässingshuvem och en på kopplingen som sitter på röret. Om du bara skruvat med en nyckel och allt utom röret snurrar har du nog råkat lossa rörkopplingen.
Nej alltså det är röret som snurrar verkar det som men inte själva grejen längst fram den rör sig inte alls. Men ska testa med två nycklar och se om det ger resultat.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Eller så har röret vridits sönder uppe vid blandaren.
Röret borde komma från blandaren som då borde ha en avstängningskran för diskmaskin. Vrid på kranen och se om det läcker någonstans. Läcker det behöver du laga kranen och diskmaskinsanslutningen innan du kopplar in något.
Är allt helt ska du kunna få av täcklocket med två skiftnycklar och ansluta diskmaskinen där
Är allt helt ska du kunna få av täcklocket med två skiftnycklar och ansluta diskmaskinen där
Inget vatten läcker någonstans. Får prova med två nycklar när jag har tillgång till en till.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Försök i alla fall titta om allt ser bra ut uppe vid blandaren. Det var en tråd för ett tag sedan där någon hade vridit ett rör utan att det brast men det snörptes ihop så pass att det inte kom en droppe när vattnet slogs på.
Klicka här för att svara