Hej.
Ska koppla in ny köpt diskmaskin, då allt redan skulle finnas tillgängligt för inkoppling tänkte jag att det skulle bli lätt. Däremot är jag blivit osäker på hur och vars avlopp och vatten ska kopplas in. Tänkte först att avloppet skulle kopplas in bakom, där vita locket är på bild,
men då den inte satt fast ordentligt där googlade jag och förstod det som att man ska knipsa av pipen till vänster, bild nedan, Stämmer detta?
Även har jag antagit att brons röret är vattnet, då av och på för vattnet sitter under kranen ovan på diskbänken. Däremot går muttern inte och rubba, blir mer som att man vrider hela röret, idéer för att lösa detta? Har använt mig av rost lösande medel, men ingen skillnad.
Finns även en chans att jag förstått allt fel, så om någon vet vad som är rätt vore det toppen. Gärna snabbt svar!
Ska koppla in ny köpt diskmaskin, då allt redan skulle finnas tillgängligt för inkoppling tänkte jag att det skulle bli lätt. Däremot är jag blivit osäker på hur och vars avlopp och vatten ska kopplas in. Tänkte först att avloppet skulle kopplas in bakom, där vita locket är på bild,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Även har jag antagit att brons röret är vattnet, då av och på för vattnet sitter under kranen ovan på diskbänken. Däremot går muttern inte och rubba, blir mer som att man vrider hela röret, idéer för att lösa detta? Har använt mig av rost lösande medel, men ingen skillnad.
Logga in
Skapa konto
Finns även en chans att jag förstått allt fel, så om någon vet vad som är rätt vore det toppen. Gärna snabbt svar!
Avloppet ska inte på där vita blindlocket (på bild 1) sitter, då hamnar diskmaskinen efter vattenlåset.
Bild 2 ser jag inte för tillfället, det kan ta ett tag innan bilderna blir synliga, så vi får se framöver.
Bild 3, du behöver två fasta/skift-nycklar en som håller delen närmst röret och en som du skruvar blindlocket med.
Bild 2 ser jag inte för tillfället, det kan ta ett tag innan bilderna blir synliga, så vi får se framöver.
Bild 3, du behöver två fasta/skift-nycklar en som håller delen närmst röret och en som du skruvar blindlocket med.
Provar såhär http://imgur.com/a/1pSeo för bild 2. Om det är den man ska knipsa av för att koppla till avloppet.
Japp två skift-nycklar gjorde tricket !! Tänkte att lilla delen också skulle skruvas loss först.
Japp två skift-nycklar gjorde tricket !! Tänkte att lilla delen också skulle skruvas loss först.
När man kopplar ur diskmaskinsavloppet så sätter man dit en gummiplugg, https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/tätningspropp-f-diskmaskinsansl-ø17mm
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden