2 150 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Koppla en Nilfisk Alto Aero 21-26 till en AEG TS250
Hej allihop.
Glad i vågen for jag och köpte en AEG 250 TS och kompleterade med en Nilfisk Alto Aero 21-26 med maskinstyrning. Dimensionen på både dammsugaren och sågen är ju lika vilket gör det lite svårt att koppla ihop.
Hittar ingen adapter aller liknande, är det någon annan som har stött på samma problem? Eller har jag gjort ett dumt köp?
Glad i vågen for jag och köpte en AEG 250 TS och kompleterade med en Nilfisk Alto Aero 21-26 med maskinstyrning. Dimensionen på både dammsugaren och sågen är ju lika vilket gör det lite svårt att koppla ihop.
Vad är det för dimention på rören? Kanske du kan andvända en skarvmuff för elrör alt. avloppsrör inv. eller utv. mått borde kunna stämma. Elrör finns iaf. I 32, 40 och 50mm inv. mått och nån mm till om det utvändiga passar bättre.
Mvh
Mvh
Killen på bauhaus borde för tusan ha lite koll på grejerna som dom säljer, jag frågade ju även om det bara var att koppla in och köra. Det är ju till och med en dewalt såg inkopplad på kartongen.
Kanke man skall byta till en kärcher då, där verkar det iaf finnas någon sorts adapter med.
Kanke man skall byta till en kärcher då, där verkar det iaf finnas någon sorts adapter med.
Kärcher har en adapter som följer med till åtminstone 5.600 men den är ingen höjdare då den är av för hårt gummi. Sitter inte fast och är inte tillräckligt flexibel för att passa olika fästen.
Till mina Boschverktyg har Festools adapter funkat kalas.
http://www.amazon.com/gp/aw/d/B003KN3RKO?pc_redir=1397718915&robot_redir=1
Den är till för deras 27mm slang så för att den skulle passa mina 35mm slangar (Kärcher+noname) var jag tvungen att ta bort anpassningsplastbiten.
Till mina Boschverktyg har Festools adapter funkat kalas.
http://www.amazon.com/gp/aw/d/B003KN3RKO?pc_redir=1397718915&robot_redir=1
Den är till för deras 27mm slang så för att den skulle passa mina 35mm slangar (Kärcher+noname) var jag tvungen att ta bort anpassningsplastbiten.
Klicka här för att svara