Hej,
Jag har ett eluttag som sitter mitt i väggen cirka 1,5m upp från golvet som jag vill koppla bort, under den finns ett till uttag som jag fortfarande vill ska fungera. Ser enligt bifogad bild att det kommer en gul/grön, blå och brun kabel uppifrån och in i vägguttaget och sedan går samma färger från uttaget och ner till nästa uttag misstänker jag. hur gör jag för att koppla bort detta uttag? Är det en wago jag köper men hur kopplar jag wagon isf?
Jag har ett eluttag som sitter mitt i väggen cirka 1,5m upp från golvet som jag vill koppla bort, under den finns ett till uttag som jag fortfarande vill ska fungera. Ser enligt bifogad bild att det kommer en gul/grön, blå och brun kabel uppifrån och in i vägguttaget och sedan går samma färger från uttaget och ner till nästa uttag misstänker jag. hur gör jag för att koppla bort detta uttag? Är det en wago jag köper men hur kopplar jag wagon isf?
Bästa svaret
Du behöver tre stycken toppklämmor, exempelvis wago.
Sedan så kopplar du ihop dom två och två så som dom sitter i vägguttaget.
Sedan så kopplar du ihop dom två och två så som dom sitter i vägguttaget.
Moderator
· Stockholm
· 57 951 inlägg
Ja. Hur tänker du göra med dosan där du skarvar? den måste fortfarande vara åtkomlig.
stämmer att uttaget sticker ut för mycket, köpte the frame och den monteras på väggen utan att sticka ut någotP pjkw skrev:
Klicka här för att svara