Hej!
Kan någon hjälpa mig vad jag behöver ha för att koppla denna slang till vattenutkastet så smidigt som möjligt.
Jag har köpt denna koppling: https://www.rinkabyror.se/artikel/prk-403-20x15r-utv/
men den kanske inte kan användas på smidigast sätt?
Se bild
Tack på förhand

• En trädgårdsslang kopplad till ett vattenutkast på en husvägg, i behov av korrekt koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenanslutningen till det utkastet är inuti väggen på den varma sidan. Antingen ansluta där eller byta utkastet till ett med anslutninge på utsidan. Det senare blir då ”sommarvatten” och måste tömmas innan frosten.

Edit: förstår nu att du vill ansluta PEM:en till utgående på utkastet. Då är nedastående svar av @tommib korrekt.

• Gilla
Mapet890
  • Laddar…
tommib
Den och en R15 muff blir jättebra.

tommib tommib skrev:
Skulle du kunna skicka en länk till produkten?

tommib tommib skrev:
Hur gör jag på smidigast sätt, finns det något med typ lekande mutter och plan packning jag kan sätta först på vattenutkastet så det går smidigt att ta bort inför vintern?
Behöver jag typ gängtejp sen på övriga delar?

Rickard. Rickard. skrev:
[länk]

Jag hade köpt en sån så det blir så enkelt som möjligt att koppla på och av.
Ok, den ser intressant ut, kan man ha den till tappvatten? Kan jag koppla den direkt på min: https://www.rinkabyror.se/artikel/prk-403-20x15r-utv/

Med planpackning på båda sidor?

Något i stil med detta borde funka bra förutsatt att dimensionerna på utkastaren stämmer.

PEM-koppling visad på en webbutiksida med pris och användarrecensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rickard.
M Mapet890 skrev:
Ok, den ser intressant ut, kan man ha den till tappvatten? Kan jag koppla den direkt på min: [länk]

Med planpackning på båda sidor?
Ja

Rickard.
Den passar varken mot prk-kopplingen eller mot utkastaren.

Biltema-kopplingen är R20. Det är nog G15 på utkastaren och då behöver man en packning förut reduceringsbussning.

Rickard. Rickard. skrev:
Den passar varken mot prk-kopplingen eller mot utkastaren.
Passar inte R15 på utkastaren? På andra sidan tänkte jag isåfall byta min prk till en med invändig gänga?

• Gilla
Sjösala
  • Laddar…
Rickard.
M Mapet890 skrev:
Passar inte R15 på utkastaren? På andra sidan tänkte jag isåfall byta min prk till en med invändig gänga?
Jo men det är den lekande muttern är m22.

Rickard. Rickard. skrev:
Jo men det är den lekande muttern är m22.
Ok, jag förstår.
Måste jag ha lekande mutter högst upp? Går det att få isär sen ändå? Vet inte riktigt hur jag ska göra, är tacksam för din hjälp😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.