Hej! Jag undrar om det finns något garanti på kösystem när man beställer ett älvsbyhus, där ingen annan kan gå före. Vi fick våran lev 06 v.45 o ett annat par 06 v.43, vi båda beställde i maj -05. För 2 månader sen fick båda vi besked om 5 veckors framflyttning. Men för 1 månad sen fick jag veta att dom andra blivit framflyttad till mars -06. Vi däremot har inte hört någonting! Det känns som man lätt kan bli lurad på vänte tiden. Finns det någon som vet mer om detta?

Det andra parets husmodell passade förmodligen in i det "hål" som uppstått i Älvsbyhus produktionskö. Då kan de "gå förbi" er i kön.

Väntetiden gäller från den dag man skrivit på entrepenadavtalet, dvs inte samma som bokningsavtalet.

Så skriv på och skicka in det så fort ni kan när ni får det.

Jag förstår att ni tycker att det kan verka orättvist.
Vi beställde vårt hus i maj -04 och fick då leveransdatum till vecka 49 -05.....
Vi fick sen huset vecka 47 -05 så vi blev inte framflyttade alls under hela denna tid, medans vi har hört att de allra flesta får sina hus tidigare än det är sagt.

Tilläggas kan att vi hade klart med tomt och bygglov ganska omgående efter beställningen och flera gånger påpekade för vår säljare att vi gärna kunde ta ett hus tidigare.

Men nu har vi äntligen fått vårat hus och skall försöka flytta in nu till helgen :) 8-) ;D

/ Dick och Christina

Tack för all information. Jag antar att det är bara att vänta o hoppas. Vi har beställt ett Ägir. Hoppas eran flytt går jätte bra. :)

Hej Gabriella!

Vart ska ni bygga någonstans?
Vi ska också bygga Ägir.

Hejsan!
Vi ska bygga i Timrå på Böleängen. Vart kommer ni att bygga? När får ni erat hus?
Vet ni någon bra adress till någon som har bilder på ett Ägir?

Gabriella :)

Vi bygger Lodur i Huddinge. Kommer i September och vi har husnummer 28569.

Hejsan!
Va kul vi bygger också ett Ägir i Knivsta (mellan Uppsala och Stockholm) som kommer i juni och inflyttning i september.

Vi har varit och tittat på ett färdigt Ägir och ett på väg att bli klart med inflytt nu i slutet av januari. De är kanonfina!!!! Vi fick hel del bra tips av dem vi var och besökte ex
*att ordna med vindslucka innifrån huset,
*att beställa flera eluttag vid fönstren mm

Vi har valt bort väggen mellan gången på 7,7m2 och det näst överst sovrummet. Vi har även på inrådan av andra som bygd Ägir valt att ha garderoben i hallen lös för att kunna möblera om ifall man vill det.

/Karin

Har byggt Älvsbyhus två ggr. Vad vi har förstått får varje Älvsbyhusförsäljare tilldelat sig ett visst antal husleveransveckor som de får fylla och när de är slut så är de slut. Därför kan det vara så att om man har olika husförsäljare kan den ena bli tidigarelagt om denna får en avbokning, oavsett vem som beställt huset först. Om ni nu har samma husförsäljare så kanske den andra kunden kommit längre med bygglov, har påtalat att de gärna tar en avbokning mm. Det handlar nog mycket om hur dialogen har varit mellan säljare och kund. Men en generell turordningskö hos Älsvbyhus som gäller över hela Sverige finns nog inte, kön finns hos respektive distrikt.

:D :D :D Våran Älvsbyhus kille ringde i går o frågade om vi ville ha vårat hus tidigare, o gissa om vi blev glad. Vi ska få det v. 13, i stället för v. 45 så det är 32 veckor tidigare. yippiiiiiiii.
Gabriella

vad roligt!!! jag önskar att vårat blev framflyttat oxå... men men det är ju inte så jätte långt kvar ::)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.