Jag har aldrig haft något TV-paket. Jag tar hem mina kanaler som jag vill gratis via parabol. SVT kommer hem nu via Internet. För mig är sport något för soptunnan, så behövs inte. .Markantennen på taket har åkt ned nyligen vid nån reparation.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag menar mer att det är oerhört mycket enklare att exempelvis starta Rapport med fjärrkontrollen än att fippla med någon app. Sen är det naturligtvis inte 50 slumpmässiga kanaler utan kanaler valda utifrån vad svenska hushåll brukar uppskatta.
Jag tittar helst inte på Rapport så har lite svårt att sätt in mig i problematiken ;) Föredrar lite mer objektiv rapportering.

• Haha
Johan Gunverth
  • Laddar…
Eftersom man år ut och år in får 50% rabatt på Allente största paket har det blivit billigast för oss trots att vi aldrig tittar på deras linjära utbud. Viaplay total, Prime, Max, skyhome och 4+ ingår nu, förutom alla ”vanliga” kanaler om man behöver dessa.

L lbgu skrev:
Men för dessa handlar det snarare om att finansiera en hobby.
Vad betyder det?

L lbgu skrev:
Föredrar lite mer objektiv rapportering.
Vad rekommenderar du då? Men byt ut Rapport mot valfritt program. Enkelheten är densamma.

K Kane skrev:
Vad betyder det?
Folk som är så väldigt intresserade av sport att de tillbringar timmar dagligen att titta på det. Då känns det mer som en hobby och man kan förstå att de gärna kastar en massa pengar på det.

Alfredo Alfredo skrev:
Vad rekommenderar du då? Men byt ut Rapport mot valfritt program. Enkelheten är densamma.
Tyvärr har jag inget bra svar på denna frågan.
Lokalnyheter är oftast hyfsat objektiva så där fungerar gratisläsning av lokaltidningen utmärkt. När det gäller saker som mer handlar om politik (inrikes och utrikes) så finns väl tyvärr inga bra källor. Brukar bara kolla typ expressen, aftonbladet vad som hänt, men förväntar mig inga sanningar om det är politiskt känsliga frågor. Men ofta kan man läsa mellan raderna. SVT har ju gjort bort sig så många gånger att jag antagligen känner mot dem ungefär som gamla sovjetmedborgare kände angående Pravda.

L lbgu skrev:
där fungerar gratisläsning av lokaltidningen utmärkt.
Tycker du? Jag tycker nästan allt intressant är bakom betalvägg.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tycker du? Jag tycker nästan allt intressant är bakom betalvägg.
Det är gratis eftersom en bekant prenumererar och helt frivilligt utan att jag ens bett om det gett mig inloggningsuppgifter ;)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Äh, man använder ju olika alternativ.
* Tv-paket och via bredbandet där man kollar vad som visas via en meny, om man vill klickar man i flera program så byts det automatiskt när de börjar. Styrs enkelt via fjättkontroll eller mobilapp om så önskas.
* Självklart kan man välja att bara byta kanal tills man hittar något om det är vad man önskar.
* Tv-paket och är man lite sen kan man även via menyn klicka på ett tidigare program och se det i efterhand
* Playfunktion och titta på Tv-paket via mobilt bredband i frittidshuset ungefär som hemma, har Plavappen i TVn så även här körs det enkelt med fjärrkontroll för TV eller mobilapp.
* Och så kan man ju även se olika saker enbart via appar i olika hårdvaror som TV, Chromecast, osv.

Det finns så många alternativ och man väljer ju det som passar, finns inget rätt eller fel bara olika sätt.
Och visst kan det kosta och något man bara själv kan avgöra om det är värt det.
Sedan hur vi använder vår tid, om det är att se på en TV.kanal, etc, ska ju andra "skita i".😉

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
P Parkeringsvakten skrev:
Vi tittar väldigt lite på TV. Mest nyheter på SVT play och filmer/serier HBO Max och Netflix.
Idag har vi ett mindre bas-paket men känner att det är väldigt dyrt, sen är det mest skärp som visas.

Ni som valt bort TV-paket helt och hållet, känner ni att ni missar något? Just nu är det ju fotbolls EM, har inte tittat på något än men det är väl eventuellt något vi skulle missa utan TV paket?
Närmar sig 15 år sedan vi haft någon linjär tv förutom fria kanaler... saknar det inte ett skvatt.. Har vart nära att skaffa abb några gånger men efter os 2012 så har inte någon leverantör av os-sändningar känts speciellt seriöst så det är inget jag saknar heller... senast sände dom ju exempelvis inget av dom här ovanliga roliga sporterna som bågskytte strömpadlling och liknade.
Tittar ständigt efter vilka strömmningstjänster vi använder så dom är inte heller speciellt många för stunden.... Fick frågan för några år sedan om vi tagit bort gardinerna också men nej det är inget religiöst, det finns helt enkelt ingen anledning att betala för något man inte utnyttjar.

• Gilla
Parkeringsvakten
  • Laddar…
Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Jag menar mer att det är oerhört mycket enklare att exempelvis starta Rapport med fjärrkontrollen än att fippla med någon app. Sen är det naturligtvis inte 50 slumpmässiga kanaler utan kanaler valda utifrån vad svenska hushåll brukar uppskatta.
Det år då i det närmaste omöjligt då jag aldrig har möjlighet attpassa tiden det sänds numera.

Cheesen Cheesen skrev:
Det år då i det närmaste omöjligt då jag aldrig har möjlighet attpassa tiden det sänds numera.
Man tar bara upp TV-tablån med fjärrkontrollen och startar programmet man vill se och väljer t.ex. "starta från början" eller om det var igår så får man byta dag i tablån, tror det är en veckas program. Så den TV-tjänst vi använder är inte som du minns för 15 år sedan då det idag kombineras med play-funktioner och även arkiv av program/serier/etc. Men visst man väljer paket med xx kanaler och får med xx playtjänster. Hemma kollar vi via en box samt fiber och i fritidshuset med TVns playapp för TV-tjänsten och mobilt bredband, men samma kanalitbud. Passar oss bra och villiga att betala, ett fritt val.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
A AndersS skrev:
Man tar bara upp TV-tablån med fjärrkontrollen och startar programmet man vill se och väljer t.ex. "starta från början" eller om det var igår så får man byta dag i tablån. Så den TV-tjänst vi använder är inte som du minns för 15 år sedan då det idag kombineras med play-funktioner och även arkiv av program/serier/etc. Men visst man väljer paket med xx kanaler och xx playtjänster. Hemma kollar vi via en box samt fiber och i fritidshuset med TVns playapp för TV-tjänsten och mobilt bredband.
Jag är medveten om hur det fungerar idag, även om, inte jag betalar så får jag vara någon sorts supporttjänst för alla äldre i min omgivning... Men med ditt resonemang så funkar det lika bra att surfa i appen... Den finns också i tvn.

Cheesen Cheesen skrev:
Jag är medveten om hur det fungerar idag, även om, inte jag betalar så får jag vara någon sorts supporttjänst för alla äldre i min omgivning... Men med ditt resonemang så funkar det lika bra att surfa i appen... Den finns också i tvn.
Nja, jag surfar inte i TVn utan använder tjänstens app och den liknar till viss boxens app hemma.
Sedan om man vill har TV-tjänsten även direktappar till SVT, TV4, osv, i både box och playappen. Sedan har ju TVn, sitt egna operativ med appar.
Vi har Telia TV-paket inkl. deras playtjänst sedan ca 20 år när den lanserades och TV-antenn skruvades ner.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.