2 338 läst ·
30 svar
2k läst
30 svar
Köper ni fortfarande "TV-paket"
Sida 1 av 3
Vi tittar väldigt lite på TV. Mest nyheter på SVT play och filmer/serier HBO Max och Netflix.
Idag har vi ett mindre bas-paket men känner att det är väldigt dyrt, sen är det mest skärp som visas.
Ni som valt bort TV-paket helt och hållet, känner ni att ni missar något? Just nu är det ju fotbolls EM, har inte tittat på något än men det är väl eventuellt något vi skulle missa utan TV paket?
Idag har vi ett mindre bas-paket men känner att det är väldigt dyrt, sen är det mest skärp som visas.
Ni som valt bort TV-paket helt och hållet, känner ni att ni missar något? Just nu är det ju fotbolls EM, har inte tittat på något än men det är väl eventuellt något vi skulle missa utan TV paket?
Hade viasat men efter boxen legat utan sladd i två år blev beslutet ändå rätt enkelt. Ingen kommer att sakna den och så är det ju. Vid något nostalgisk ögonblick har jag väl saknat att bli serverad någon gammal kalkonrulle men med allt för många streamingtjänster finns det gott om dem även om man måste välja lite mer aktivt 😆
Till saken hör väll att jag betalar mer idag men tittar mindre för trotts att jag har minst 5 tjänster tycker jag det finns väldigt lite jag vill se som jag inte redan sett. Kollar mest på youtube men sedan AI skit fullständigt översvämmat youtube är det svårt att hitta hitta bra saker. Känns som att de som var något att ha börjar lägga upp allting på Patreon istället, eller i alla fall stora delar av deras content.
Ifall man har dator och internet så finns det väl ingen anledning att betala dyrt för TV-paket. Om det är något man absolut vill se som inte finns gratis på nätet så är den kostnad man får betala för att se det minimal jämfört med att ligga och betala månadsfakturor.
Sen finns det väl alltid en liten minoritet sportgalningar som måste se allt live. För dem kan det kanske löna sig. Men för dessa handlar det snarare om att finansiera en hobby.
Sen finns det väl alltid en liten minoritet sportgalningar som måste se allt live. För dem kan det kanske löna sig. Men för dessa handlar det snarare om att finansiera en hobby.
Har TV-paket och en mini/basvariant med 15-20 kanaler, samt med Play via internet, men är inga stora kostnader normalpris är väl 199 kr/mån och enkelt/smidigt.
Har sedan ett specialabonnemang för en sport och 349 kr/mån under 5-6 månader också helt ok och billigt jämfört om man skulle se alla tävlingar på plats.
Så frågan är nog omöjlig att besvara så välj det du tycker passar dig/er och går ju att byta om man så vill.
Har sedan ett specialabonnemang för en sport och 349 kr/mån under 5-6 månader också helt ok och billigt jämfört om man skulle se alla tävlingar på plats.
Så frågan är nog omöjlig att besvara så välj det du tycker passar dig/er och går ju att byta om man så vill.
Det är den typen av paket som vi har också. Blir ju ändå 2400kr per år.A AndersS skrev:Har TV-paket och en mini/basvariant med 15-20 kanaler, samt med Play via internet, men är inga stora kostnader normalpris är väl 199 kr/mån och enkelt/smidigt.
Japp, det blir det och det vet bara du hur du värderar olika saker som konsumeras utifrån dina förutsättningar.P Parkeringsvakten skrev:
Man kan även räkna per timma man ser på TV-kanal t.ex. i snitt 2 tim/dag vilket blir ca 3 kr/tim vilket väl inte kan ses som dyrt eller 1 tim/dag och ca 6 kr/tim och dag.
Känner ingen som helst sympati med Viaplay efter deras manöver att visa Sverige-Polen en "nystartad" kanal i deras utbud.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/sverige-polen-tv-guide-sa-ser-du-matchen/
"– Det är tråkigt att Tele 2:s kunder kommer i kläm igen, vi såg en liknande situation i höstas när deras kunder inte fick tillgång till Champions League.
Tele 2 erbjuder endast nya kanalen om de har sportpaketet ”Viaplay Total”."
Min åsikt är att Viaplay kan dra åt helvete och dö sotdöden. Jag väljer fulstream från nu.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/sverige-polen-tv-guide-sa-ser-du-matchen/
"– Det är tråkigt att Tele 2:s kunder kommer i kläm igen, vi såg en liknande situation i höstas när deras kunder inte fick tillgång till Champions League.
Tele 2 erbjuder endast nya kanalen om de har sportpaketet ”Viaplay Total”."
Min åsikt är att Viaplay kan dra åt helvete och dö sotdöden. Jag väljer fulstream från nu.
Har aldrig ens haft något TV paket.P Parkeringsvakten skrev:Vi tittar väldigt lite på TV. Mest nyheter på SVT play och filmer/serier HBO Max och Netflix.
Har gratiskanalerna via antennen på taket och hela internets utbud i TV om jag vill hyra en film till helgen.
Har aldrig saknat att plöja ner timvis med tid på serier.
Det finns så mycket att titta på på internet så vad gör 50 slumpmässiga kanaler för skillnad. Det är väl typ 1 promille av utbudet. Vill man se på något specifikt inom något ämne så är det bara söka och man har massor med timmars underhållning. Låter enklare än att zappa runt 50 kanaler och hoppas man hittar något man gillar.Alfredo skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 958 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 958 inlägg
Tror inte jag har haft antennkabeln inkopplad sedan 2015!
Tycker det alltid är lika mysigt när man bor på hotell att använda gammaldags tv! Wahlgrens värld, någon bärgare, kanadensare som letar guld, kulturprogram på SVT, reklam, reklam, reklam, REKLAM I ALL OÄNDLIGHET och Aktuellt.
Nej, jag har inget kanalpaket och jag kan för mitt liv inte förstå folk som betalar för det.
Tycker det alltid är lika mysigt när man bor på hotell att använda gammaldags tv! Wahlgrens värld, någon bärgare, kanadensare som letar guld, kulturprogram på SVT, reklam, reklam, reklam, REKLAM I ALL OÄNDLIGHET och Aktuellt.
Nej, jag har inget kanalpaket och jag kan för mitt liv inte förstå folk som betalar för det.
Medlem
· Stockholms län
· 606 inlägg
När Netflix etablerade sig så fick Telias kombolösning sparken. 🥳 Var så förtvivlat less på all skrikig reklam från barnkanalerna… 😵💫
Vi hade fast telefon i något år till men sen gick den hädan den med.
Vi hade fast telefon i något år till men sen gick den hädan den med.
Jag menar mer att det är oerhört mycket enklare att exempelvis starta Rapport med fjärrkontrollen än att fippla med någon app. Sen är det naturligtvis inte 50 slumpmässiga kanaler utan kanaler valda utifrån vad svenska hushåll brukar uppskatta.L lbgu skrev: