7 550 läst ·
18 svar
8k läst
18 svar
Köpa spikpistol tips
Sida 1 av 2
Jag skulle vilja köpa en spikpistol. Jag ska främst ha den till mitt kommande husbygge, då jag ska spika stomme och råspont och ytterpanel osv.
Vad ska jag köpa för någon, det finns juh så många olika att välja på. Med helt spikhuvud och delat spikhuvud osv.
Skulle kunna lägga ca 1800kr på en pricka. Vilken sida ska man kolla på om man ska beställa ifrån USA? Köper gärna en sån där renoverad. För det gjorde jag sistgång en dewalt dyckert pistol. Och den fungerar mycket bra.
Vad ska jag köpa för någon, det finns juh så många olika att välja på. Med helt spikhuvud och delat spikhuvud osv.
Skulle kunna lägga ca 1800kr på en pricka. Vilken sida ska man kolla på om man ska beställa ifrån USA? Köper gärna en sån där renoverad. För det gjorde jag sistgång en dewalt dyckert pistol. Och den fungerar mycket bra.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Om 1800:- är taket blir nog utbudet begränsat, tyvärr.
Kanske en Biltemapicka?
Jag har beställt härifrån: http://www.hardwaresales.com/air-tools.html?cat=347
Och även härifrån: http://www.tools-plus.com/power-tools-pneumatic-nailers-staplers-strip-nailers.html
Och som du ser blir utbudet skralt (spec om man räknar in frakt och tull och moms).
Kanske en Biltemapicka?
Jag har beställt härifrån: http://www.hardwaresales.com/air-tools.html?cat=347
Och även härifrån: http://www.tools-plus.com/power-tools-pneumatic-nailers-staplers-strip-nailers.html
Och som du ser blir utbudet skralt (spec om man räknar in frakt och tull och moms).
Hej
Köpte en dewalt 4" picka för en bit under 2000sek inkl allt (frakt, tull etc) för något åt sedan. ett tips är att köpa en modell som även finns på svenska marknaden så slipper du problem med reservdelar.
Köpte från ww.toolking.com
Köpte en dewalt 4" picka för en bit under 2000sek inkl allt (frakt, tull etc) för något åt sedan. ett tips är att köpa en modell som även finns på svenska marknaden så slipper du problem med reservdelar.
Köpte från ww.toolking.com
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Kolla så du kan köpa spik lokalt och till vettigt pris!
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Kan vara en fördel om den passar pickan också.
Finns rätt många varianter och vinklar på spik.
Det man ska tänka på är att Tradera inte är ett företag som säljer spikpistoler. Det är en mängd olika personer (och företag) som för egen räkning säljer varor och Tradera fungerar bara som en försäljningskanal. Så att du gjort ett lyckat köp via Tradera har absolut ingen påverkan på hur nästa affär kommer att avlöpa.Peter_GBG skrev:
Ja?! Du ville alltså förtydliga att jag inte köpt av företaget tradera? Jösses, här gäller det att vara exakt... Tror det framgår rätt så tydligt att det är handel mellan individer det handlar om när man går in på tradera.seandersmc skrev:Det man ska tänka på är att Tradera inte är ett företag som säljer spikpistoler. Det är en mängd olika personer (och företag) som för egen räkning säljer varor och Tradera fungerar bara som en försäljningskanal. Så att du gjort ett lyckat köp via Tradera har absolut ingen påverkan på hur nästa affär kommer att avlöpa.
Det finns gott om säljare på tradera som har det som (extra)inkomst att sälja populära produkter. Det finns ett omdömessystem som tydligt indikerar om det är seriösa säljare man har att göra med..
Jag har handlat massvis med produkter via tradera, det har fungerat i 100% av fallen. Inget strul alls - det gäller att använda sitt eget omdöme och ta del av andras erfarenheter..
En säljare jag kan rekommendera gällande DeWalt är HeleneG79 som säljer mycket verktyg. Snabba leveranser och bra produkter!
Bra att du visste det! Som du beskrev ditt köp så lät det som om Tradera var en homogen enhet.Peter_GBG skrev:
Jag hade till exempel en kompis som köpte en utegrill via en lapp som satt på anslagstavlan på ICA Maxi och det gick jättebra. Men det betyder ju inte att alla säljare som sätter lappar på ICA är lika bra.
Andersmc: Det här forumet kryllar ju av besserwissrar, ordmärkare och "jag vet bäst" människor som ideligen postar helt onödiga inlägg "bara för att förtydliga" - blir så fruktansvärt trött på sånt. Är inte syftet med forumet att vi skall utbyta erfarenheter med varandra gällande aktuell fråga? Eller du kanske har blivit blåst av någon på tradera och vill varna för det? Jag ser nämligen inte att du bidragit med något till denna tråd som skulle kunna vara av hjälp för TS!?
Jag beskrev mitt köp genom att meddela att jag köpt en spikpistol på tradera, precis som min kollega som nyligen köpte en begagnad bil "på blocket". Jag fattar ju att han inte köpt en bil av blocket.se - det är helt enkelt ett lika vedertaget uttryck som att köpa något "på tradera".
Nu slutar jag bemöta dina inlägg till dess att du kommer med något vettigt tips istället för att "sticka näsan i blöt"
Till TS frågor:
På tradera finns det just nu 18 spikpistoler av olika modeller och märken - från olika säljare. 9 av dessa är DeWalt och de borde inte gå för mer än ca 1500:-/st (TS budget låg på 1800
. Bra pris för en spikare av vettigt märke anser jag - dessutom behöver man inte bry sig om tull och moms osv då pistolerna antingen finns i Sverige eller att säljaren står för dessa kostnader.
Jag tycker att 21 graders spik är trevligt. Dels finns det bra spik på biltema till ett vettigt pris, så har du ett sådant varuhus i närheten kan det vara ett klokt val (90 x 3.1 för 0,29 öre/st) Skall du spika i trånga vinklar kan det vara bättre med högre vinkel på magasinet, eller att köra med spik på rulle. Behoven får styra helt enkelt!
Jag beskrev mitt köp genom att meddela att jag köpt en spikpistol på tradera, precis som min kollega som nyligen köpte en begagnad bil "på blocket". Jag fattar ju att han inte köpt en bil av blocket.se - det är helt enkelt ett lika vedertaget uttryck som att köpa något "på tradera".
Nu slutar jag bemöta dina inlägg till dess att du kommer med något vettigt tips istället för att "sticka näsan i blöt"
Till TS frågor:
På tradera finns det just nu 18 spikpistoler av olika modeller och märken - från olika säljare. 9 av dessa är DeWalt och de borde inte gå för mer än ca 1500:-/st (TS budget låg på 1800
Jag tycker att 21 graders spik är trevligt. Dels finns det bra spik på biltema till ett vettigt pris, så har du ett sådant varuhus i närheten kan det vara ett klokt val (90 x 3.1 för 0,29 öre/st) Skall du spika i trånga vinklar kan det vara bättre med högre vinkel på magasinet, eller att köra med spik på rulle. Behoven får styra helt enkelt!
Redigerat:
Tycker du det? Verkligen?Peter_GBG skrev:
Jag måste säga att jag inte alls håller med dig. Jag förstår inte ens varifrån du fått det intrycket. Det enda jag kan tänka mig är att du, med hänsyn till att du varit medlem endast ett par veckor, bara hunnit läsa ett väldigt begränsat antal inlägg och då haft oturen att ramla på ett par stycken som du tolkat på det sätt som du beskrivit och då dragit slutsatsen att de varit representativa för hela forumet. Och du är redan fruktansvärt trött - men om du bara hänger i och ger forumet en chans så kommer du att märka att du har fel.
Det man möjligen kan bli lite trött på är att vissa medlemmar - de är som tur är alls inte många - ibland uppfattar ett svar som ett rent personligt påhopp och därför måste gå till någon slags motangrepp. Då urartar det lätt en personlig kamp. Men när du fått lite mer erfarenhet av forumet så kommer du att lära dig undvika att gå i de fällorna.
Det finns ju ett begrepp "netikett". En av reglerna där är att man bekantar sig med oskrivna regler och koder på ett forum innan man går in och börjar styra och ställa. (Det är precis samma som IRL.) Så din ganska oartiga uppmaning till mig att inte "sticka näsan i blöt" är typiskt en sådan kommentar som kan levereras på grund av orutin. Men häng inte läpp för det - vi trampar alla i klaveret någon gång.Peter_GBG skrev:
Det är också något du kommer att märka när du hängt med ett tag; hur diskussionerna kan spänna över ganska vida fält. Det är ju det som är själva iden med ett forum - att svaren på en fråga kan läsas av alla och alla kan reflektera över dem. Så svaren är inte enbart avsedda för TS. (Om det bara gällde att svara direkt till TS kunde man ju skickat mejl direkt till honom.)
Vad de gäller att vara tydlig så har livet lärt mig att det finns ingen möjlighet att var FÖR tydlig. Och bara för att en sak är självklar för dig - eller mig - betyder inte det att den är lika självklar för precis varenda en av forumets 120 tusen medlemmar.
Jag har inte så stora pretentioner. Om jag med mitt inlägg fått en enda person att hejda sig och tänka efter innan han gör en dålig affär så tycker jag att det är bra utdelning.
Ja den är bra tycker jag! Köpte min från USA. Beställde på en lördag och på onsdagen levererade ups paketetihlberg86 skrev:
21graders