Kolla vem som äger fastigheten på lantmäteriet. Enkelt

• Gilla
vintersolen
  • Laddar…
S
J J Nutti skrev:
Kolla vem som äger fastigheten på lantmäteriet. Enkelt
Ännu enklare hade varit om du läst trådstarten...

• Gilla
shtob och 7 till
  • Laddar…
Sänd iväg ett brev till lantmäteriet för att få full info om huset och nuvarande ägare.

Magnus E K Magnus E K skrev:
Ja, dags för den tjatiga diskussionen att ebba ut.
Ja för en Harry boy är väl osannolik vinst.

Nissens
nilsthore nilsthore skrev:
Sänd iväg ett brev till lantmäteriet för att få full info om huset och nuvarande ägare.
Hur tänker du nu? Han har ju namn och adress o födelsedatum. Vilken info är det han saknar menar du?

• Gilla
mcj
  • Laddar…
Inlägg 31 och 33 är misstänkta troll! Se deras historik.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hur tänker du nu? Han har ju namn och adress o födelsedatum. Vilken info är det han saknar menar du?
Jo men har han namn på en person som är registrerad på aderssen som boende eller har han rätt namn på den som äger fastigheten. Värt att kolla med Lantmäteriet om vilka uppgifter de har och om det stämmer. Då de har uppgifter samt historik om fastigheten.

• Gilla
J Nutti och 2 till
  • Laddar…
Jag kollade själv vem som ägde grannhuset där jag har stuga på lntmäteriet, du behöver inte ens skicka brev dit utan det går bra att logga in med e-legitimation och söka. Det var iallafall inte personen som är skriven där som var ägare utan en helt annan person på en helt annan ort.

angående komentaren om troll, jag har inte gjort så många inlägg här men har varit reggad ett tag. Försöker man hjälp till trollar man tydligen så det kanske får förbli få inlägg här då.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
J J Nutti skrev:
angående komentaren om troll, jag har inte gjort så många inlägg här men har varit reggad ett tag. Försöker man hjälp till trollar man tydligen så det kanske får förbli få inlägg här då.
TS skrev följande i första inlägget att ägaren är känd men vet inte var ägaren finns idag.
Jag har namn, personnummer utan de 4 sista.
Skatteverket vet inget annat än att ägaren ska vara bosatt där.

A AndersS skrev:
Inlägg 31 och 33 är misstänkta troll! Se deras historik.
Du vet man låter moderatorerna ta hand om trollen. Man behöver inte berätta för alla

J J Nutti skrev:
Jag kollade själv vem som ägde grannhuset där jag har stuga på lntmäteriet, du behöver inte ens skicka brev dit utan det går bra att logga in med e-legitimation och söka. Det var iallafall inte personen som är skriven där som var ägare utan en helt annan person på en helt annan ort.

Tror inte du ska lyssna så mycket på alla. Du svarade utan att ha läst hela tråden. Det kan vara lite dumt men man blir troll för det. Sen är det inte jag eller någon annan som avgör det. Det är moderaterna som gör.
Fortsätt du! Nytt folk behövs hela tiden. Så välkommen

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Du vet man låter moderatorerna ta hand om trollen. Man behöver inte berätta för alla
Japp, därav formulering om du läser den igen;)

K
S Snickerick skrev:
Stäm personen i fråga inför domstol, så blir det domstolens problem att hitta ägaren, som då rimligen kommer att kontakta dig
Att börja med att stämma någon låter som en bra strategi för att aldrig någonsin få köpa huset ;)

/Krille

• Gilla
  • Haha
Alti och 3 till
  • Laddar…
M.Drömmaren
Det är iaf kul att tråden har sysselsatt många hehe Än inte mycket mer framgång tyvärr. Jag ska försöka med några av tipsen. Skam den som ger sig lr vad man nu brukar säga. Hoppas nog tipset om att flytta in eller att stämma ägaren dock ;)

• Gilla
Snickerick och 1 till
  • Laddar…
S
K Krille4 skrev:
Att börja med att stämma någon låter som en bra strategi för att aldrig någonsin få köpa huset ;)

/Krille
Du missar att syftet är att hitta ägaren, utan det är det omöjligt att köpa huset.

Så snart ägaren är hittad drar man såklart tillbaka stämningen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.